۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

توافقات جدید ایران و عمان در بخش گردشگری دریایی /رونق توریسم دریایی مکران با ورود گردشگران عمان به چابهار

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از رونق توریسم دریایی مکران با ورود گردشگران عمان به چابهار و سایر نقاط ساحلی استان و از ورود آن‌ها به به استان‌های توریستی کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۲۰
توافقات جدید ایران و عمان در بخش گردشگری دریایی /رونق توریسم دریایی مکران با ورود گردشگران عمان به چابهار

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به مذاکرات انجام شده در سفر اخیر مسئولان گردشگری استان به کشور عمان، توافقات جدیدی در زمینۀ توسعه گردشگری دریایی در منطقه حاصل شده است.

مدیر کل اداراه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از رونق توریسم دریایی مکران با ورود گردشگران عمان به چابهار و سایر نقاط ساحلی استان و به ورود آن‌ها به استان‌های توریستی کشور خبر داد.

وی یادآور شد: طی مذاکرات صورت گرفته مقرر شده است تا رویداد‌های فرهنگی مشترک بین عمان و استان سیستان و بلوچستان برگزار شود که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره مشترک مونسون و نیز نمایشگاه‌های صنایع دستی اشاره کرد.

وی اذعان داشت: با توجه به مذاکرات انجام شده در سفر اخیر به کشور عمان با تور‌اپراتور‌های عمانی که با بازار‌های هدف گردشگری اروپایی فعالیت می‌کنند، توافقاتی حاصل شده که می‌تواند زمینۀ افزایش ورود گردشگران بین‌المللی را به استان فراهم کند.

جلال زایی با اشاره به اینکه مسیر عمان یک محور استراتژیک و تاثیرگذار برای توسعه گردشگری استان محسوب می‌شود، خاطرنشان ساخت: با رایزنی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد رونق گردشگران خارجی ورودی به استان به صورت مستقیم از طریق فعال کردن این مسیر خواهیم بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های در حال انجام به زودی شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سواحل دریای عمان و در نهایت جذب گردشگران داخلی و خارجی به عنوان یکی از قطب‌های مهم توریسم دریایی کشور باشیم.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل بهره‌مندی از سواحل دریای عمان  به عنوان یکی از محور‌های اصلی در بحث گردشگری به ویژه توریسم دریایی و ساحلی تلقی شده و  به عنوان محور پایلوت قرار گرفته است بنابراین باید ظرفیت‌های موجود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، رونق گردشگری می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و نیز افزایش درآمد برای جوامع محلی شود بنابراین با تمام توان از توسعه گردشگری در این منطقه حمایت خواهیم کرد.

جلال زایی با اشاره به سند توسعه گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بخش مهمی از این سند توسعه گردشگری به توریسم دریایی استان مربوط می‌شود که مطابق با سند توسعه گردشگری و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، سیستان و بلوچستان تا سال ۱۴۰۰ جزء ۱۰ مقصد گردشگری داخلی و پنج مبدأ خارجی خواهد بود.  

به گفته وی، انجام تحقیقات هدفمند، مطالعات جامع محور گردشگری کویر لوت، توریسم سواحل مکران و توریسم دریای عمان و بررسی وضعیت گردشگری سیستان و بلوچستان از مواردی است که در سند توسعه گردشگری  آمده است.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار