۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
سرپرست وزارت صمت:

بندر چابهار می تواند به هاب توزیع مواد معدنی تبدیل شود

در نشست تخصصی با حضور حسین مدرس خیابانی؛ سرپرست وزارت صمت و استاندار سیستان و بلوچستان طرح‌های سرمایه گذاری استان در محل بندر شهید بهشتی چابهار طرح و بررسی شد.
کد خبر: ۸۷۱۱۸

بندر چابهار می تواند به هاب توزیع مواد معدنی تبدیل شود

به گزارش مانا، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه تخصصی بررسی طرح های سرمایه گذاری استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان در محل بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار کرد: بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است که با توجه به نزدیکی به افغانستان و وجود ۱۰۰۰ میلیارد دلار حجم ذخایر کشف شده مواد معدنی این کشور بندر چابهار می تواند به هاب توزیع مواد معدنی تبدیل شود. 

مدرس خیابانی همچنین دربارۀ تأثیر بخش صنعت بر رونق اقتصادی گفت: صنعت می تواند استان را تحت تأثیر قرار دهد.
سرپرست وزارت صمت افزود: اگر تجارت و صنعت و معدن در استان شکل بگیرد مردم حافظ امنیت می‌شوند و به واسطه تراکم مرزی که ایجاد می‌نماید، در هزینه‌های صرف شده در حوزه امنیت در استان بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.
مدرس خیابانی در ادامه با بیان این که واردات در استان شکل گرفته است و باید تلاش کنیم صادرات هم شکل بگیرد اظهار کرد: بندر چابهار به زودی سومین قطب تجاری کشور بعد از بندر امام (ره) و بندر شهید رجایی در منطقه جنوب و سکوی پرتاب استان سیستان و بلوچستان و تحول عظیمی در استان خواهد شد.
او تصریح کرد: به فرمان مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران و نگاه ویژۀ ایشان به منطقه شرق کشور و عزم دولت برای استفاده از این ظرفیت، هم برای مقابله با تحریم ها و هم توسعه شرق، حجت و تکلیف را بر همه تمام کرد؛تا به فرموده آقا تلاش نماییم اثرات جهش تولید در سفره مردم دیده شود.
وی ضمن قدردانی از ظرفیت‌های ایجاد شده در بندر چابهار گفت: با احداث و بهره برداری از مخازن  ۱۰۰ هزارتُنی روغن خوراکی در بندر چابهار در آینده نزدیک شاهد پهلوگیری کشتی های روغن در بندر خواهیم بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: بر پایه منویات مقام معظم رهبری در شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم ها بر علیه کشور از تهدیدهای تحریم به عنوان فرصت استفاده کردیم  ولی نگذاشتیم چرخ توسعه و تولید از حرکت بایستد.
او همچنین در شرایط حاکم کرونا بر انجام فعالیت‌ها با رعایت پروتکل ها و فاصله‌های اجتماعی تأکید کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد: نگاه و باور واحد برای اقدام واحد لازم است و باید اولویت ها را بشناسیم تا زودتر به نتیجه برسیم.
موهبتی با تأکید بر همراهی دستگاه های دولتی در استان و فراهم نمودن انگیزه حضور بخش خصوصی افزود: افغانستان و پاکستان به عنوان دو هدف نزدیک ما هستند و همچنین کشورهای آسیای میانه و CIS، بنابراین لازم است بستر همکاری با سرمایه گذاران و فعالین بخش اقتصادی داخلی و خارجی را فراهم نماییم و با جذب سرمایه گذار و سوددهی زمینه اشتغال زایی و انتفاع مردم فراهم گردد.
موهبتی تاکید کرد: فعالیت‌های اقتصادی، منشأ توسعه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و تولیدی است تا ظرفیت استان در حوزه سند آمایش که تجارت، معدن، ترانزیت و مباحث تولید هست را به منصه ظهور برسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار