۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

شهر‌های ساحلی خوزستان زیر سایۀ شوم کرونا

شهر‌های ساحلی آبادان، هندیجان و ماهشهر زیر سایۀ شوم کرونا قرار گرفتند تا پس از مدت‌ها، محدودیت‌های تردد در این شهر‌ها اعمال شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۱۳
شهر‌های ساحلی خوزستان زیر سایۀ شوم کرونا
 
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: علاوه بر این شهر‌ها، شهر بندری خرمشهر نیز در وضعیت شکنندۀ نارنجی، هشدار و پرخطر قرار دارد.

دکتر سیدمهدی علوی افزود: ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان باید برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در شرایط قرار گرفتن در تجمعات و فضا‌های سرپوشیده حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: فعالیت سینما‌ها، موزه‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری، برپایی مراسم عروسی، ترحیم، ورزشگاه‌ها، و سالن‌های سرپوشیده در شهر‌های ساحلی خوزستان مطلقاً ممنوع است و با متخلفان طبق قانون رفتار خواهد شد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه افزود: ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان تقریباً تکمیل شده و کادر خسته درمانی در حال خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.

در همین حال فرمانداران شهر‌های ماهشهر، آبادان و هندیجان از عموم ساکنان این شهر‌ها درخواست کردند در خانه‌ها بمانند و تردد‌ها را به حداقل برسانند و بدون ماسک از منازل خارج نشوند.

با الزام مردم برای ماندن در خانه‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا، مصرف برق و آب در شهر‌های ساحلی خوزستان به علت استفاده گسترده از وسایل سرمایشی به صورت بی سابقه‌ای افزایش یافت و این مصرف بالای انرژی سبب قطعی برق در برخی مناطق شهر‌های بندری استان شده است.

شرکت توزیع برق خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی استان خواسته است مصرف برق خود را به خصوص در ساعات پیک مصرف مدیریت کنند تا شبکه توان پایداری را داشته باشد.

با وجود دست پنجه نرم کردن ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان با ویروس کرونا، فعالیت بندری و تجاری در این شهر‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد.

در همین حال با شروع دوباره صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به عراق، صاحبان کالا در حال جنب و جوش کم سابقه برای صادرات کالا‌های خود به مناطق جنوبی عراق هستند و منطقه آزاد اروند نیز برای تسهیل در صادرات، امکاناتی برای تجار فراهم کرده است.

مرز صادراتی شلمچه پس از چهار ماه، روز چهارشنبه بازگشایی شد، ولی مقام‌های مرزی و گمرکی عراق تنها اجازه دادند دو روز در هفته و آن هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مرز شلمچه در محدودۀ منطقه آزاد اروند فعال باشد.

با این حال مرز دریایی خرمشهر بدون محدودیت خاصی برای صادرکنندگان کالا به عراق باز است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار