۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

صادرات کالا از گمرکات خوزستان از ۲ میلیارد دلار فراتر رفت

ناظر گمرکات خوزستان گفت: صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات استان در سه ماهه نخست امسال به وزن دو میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۷۳ تُن به ارزش ۸۸ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال معادل دو میلیارد و ۹۹ میلیون دلار بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۱۰
صادرات کالا از گمرکات خوزستان از ۲ میلیارد دلار فراتر رفت
 
غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا صادرت کالا‌های غیرنفتی از بهار امسال از واردات کالا بیشتر بوده است.

مصالح ساختمانی، فراورده‌های پتروشیمی، مواد غذایی و تره بار، لوازم خانگی و مکانیکی و آهن آلات از مهمترین کالا‌های صادراتی از گمرکات خوزستان در بهار امسال بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: بخشی از صادرات کالا از واحد‌های گمرکی خوزستان از مرز‌های باشماق و پرویز‌خان دراستان‌های کردستان و کرمانشاه و بخشی نیز از مرز دریایی خرمشهر انجام شده است.

بلوطی میرزا افزود: در این مدت واردات کالا از گمرکات خوزستان در سه ماه نخست امسال به وزن چهار میلیون و ۴۱۵ هزار و ۷۱۴ تُن به ارزش ۶۲ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار بوده است.

غلات، نهاده‌های دامی و کشاورزی، فولاد و وسایل مکانیکی از مهمترین کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان بوده که عموماً از گمرک بندر امام وارد کشور شده است.

پارسال حدود ۱۱میلیارد دلار انواع کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان صادر شد.

بندر امام، خرمشهر، اهواز و آبادان از مهمترین واحد‌های گمرکی خوزستان به شمار می‌روند.

گمرکات خوزستان از نظر صادرات کالا مقام دوم کشوری را دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار