۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

موافقت باعبور خط ریلی بندرامام - خرمشهر از آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از موافقت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با عبور خط ریلی بندر امام – خرمشهر از آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۰۷
موافقت باعبور خط ریلی بندرامام - خرمشهر از آبادان
 
جلیل مختار در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: چندی پیش هر سه نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی، درخواست خود را به مدیرعامل راه آهن برای عبور خط آهن بندر امام - خرمشهراز مسیر شهر بندری آبادان ارائه کردیم که وی از آن استقبال کرد.

وی اظهار داشت: مدیرعامل راه آهن ضمن موافقت با این درخواست، خواستار تسریع در ارائه طرح مربوطه و اجرایی شدن آن شد.

مختار افزود: با پیوستن آبادان به خط ریلی کشور شاهد تحول جدی در صنعت حمل و نقل در سطح منطقه آزاد اروند خواهیم بود و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی آبادان و خرمشهر را فراهم کند.

نماینده مردم آبادان ابراز امیدواری کرد هرچه سریعترعملیات ریل‌گذاری مسیر بندر امام - آبادان - خرمشهر آغاز شود و مردم از مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه پیوستن آبادان به خطوط ریلی کشور، امکان ترانزیت کالا از منطقه آزاد اروند را تسهیل می‌کند افزود: با پیوستن آبادان به شبکه ریلی کشور، آبادان نخسیتن شهر بندری ایران خواهد بود که از شبکه ارتباطی ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای برای توسعه اقتصادی منطقه بهره‌مند خواهد شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران سال گذشته مطالعات احداث خط آهن خرمشهر - شادگان - بندرامام را شروع کرد. این خط آهن با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان با مشارکت منطقه آزاد اروند، وزارت نفت و راه و شهرسازی ساخته خواهد شد.

با ساخت خط آهن شلمچه  - بصره و ساخت شبکه ریلی خرمشهر - بندر امام، عراق می تواند کالا‌های مورد نیاز مورد با استفاده از شبکه ریلی، از بندر امام وارد کند.   
ارسال نظرات
آخرین اخبار