۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

رونمایی از کشتی هوشمند فرا‌ساحل

کشتی هوشمند بدون سرنشین به منظور حفاظت از عملیات ساحلی و حفظ محیط زیست و سرکشی به سکو‌های نفتی و دریافت گزارش‌ها از آن‌ها توسط یک کنسرسیوم به ریاست یک شرکت هلندی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۱۰۶
رونمایی از کشتی هوشمند فرا ساحل
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این کشتی که توسط کنسرسیومی از چند شرکت به ریاست شرکت  SeaZip هلند ساخته شده است دارای کارکردهای چند منظوره است.

"Pelle de Jong" مدیر‌عامل شرکت LISA یکی از اعضای کنسرسیوم شرکت هلندی در این زمینه گفت: این کشتی‌ها جایگزین کشتی‌های قبلی سنتی فراساحل می‌شوند و بسیار مدرن، کوچک، سبک و کارآمد ساخته شده اند و در آن هیچ نیروی انسانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در منبع سوخت این کشتی به منظور تأمین انرژیِ کشتی، باتری‌های مخصوص کارگذاری شده است با این حال بخشی از انرژی خود را از خورشید دریافت می‌کند.

به گفتۀ وی این کشتی با استفاده از فنّاوری پیشرفته ضمن گشت‌زنی در تمام نقاط گزارش‌های مربوط به ترافیک دریایی، آلودگی محیط زیست، نیاز‌های اسکله‌های مربوط به نفت و گاز را دریافت کرده و به نزدیکترین مرکز مستقر در ساحل انتقال می‌دهد. در واقع به نوعی گارد ساحلی هم محسوب می‌شود.

علاوه بر آن تمامی عملیات کشتی و آنچه در تیررس آن قرار دارد به صورت فیلم‌های ویدیویی ضبط شده و در معرض دید کاربران مستقر در ساحل قرار می‌گیرد.

"Rolph Hijdra" رئیس تحقیقات هوشمندسازی معماران نیروی دریایی نیز در این ارتباط می‌گوید: کشتی فراساحل ساخته شده عاری از انتشار هرگونه آلودگی است. ابتدا با استفاده از پنل‌های خورشیدی نیروی محرکۀ خود را تأمین می‌کند و در صورت عدم  دسترسی به انرژی خورشیدی بلافاصله نیروی محرکه خود را از باتری‌ها می‌گیرد.

به گفتۀ وی این کشتی چند منظوره ساخته شده و می‌تواند مدت‌ها مانند ناو‌های زیر‌دریایی در داخل آب مخفی بماند.

وی در پایان گفت: در مراحل ابتدای راه‌اندازی این کشتی یک پهپاد عملیاتِ کشتی  را زیر نظر گرفته و گزارش‌های لازم را ارسال می‌کند.

رونمایی از کشتی هوشمند فرا ساحل
رونمایی از کشتی هوشمند فرا ساحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار