۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

تولید موتور جدید کشتی با سوخت هیدروژن

در شرایطی که ویروس کرونا تمام مردم جهان از جمله صنعت حمل و نقل را غافل‌گیر کرده با این حال بسیاری از دست‌اندرکاران جامعۀ دریایی ضمن مقابله با این ویروس مرگبار درصدد اقدامات جدید برای کمک به حمل و نقل دریایی هستند که از آن جمله می‌توان به موتور هدروژنیک با سوخت هیدروژن اشاره کرد.
کد خبر: ۸۷۱۰۴
تولید موتور جدید کشتی با سوخت هیدروژن
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Eddie Brown" مدیر توسعه تجارت شرکت Cummin گفت: پس از بررسی‌ها و مطالعات فراوان به این نتیجه رسیدیم که سوخت هیدروژن برای استفاده در کشتی به  موتور‌های جدید هیدروژنتیکی نیاز دارد، به همین جهت درصدد تولید چنین موتوری هستیم که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ به تولید انبوه برسد.

وی با اشاره به اینکه موتور آزمایشی این شرکت توانسته از عهده کارکرد ۱۰ میلیون ساعتی برآید یادآور شد: ورود چنین موتوری به بازار حمل و نقل دریایی تحول ویژه‌ای را ایجاد خواهد کرد، زیرا عمر چنین موتور‌هایی به اندازه‌ای زیاد است که تاکنون نظیر آن تولید نشده است.

وی با اشاره به اینکه چندین شرکت در حال حاضر برای تولید این موتور مشارکت دارند یاد‌آور شد: امیدواریم موج جدید بیماری کرونا سلامت کارکنانی که مشغول این موتور هستند به خطر نیندازد.

وی گفت: خوشبختانه سوخت این موتور قابل دسترسی است و مشکلی برای تولید چنین سوختی وجود ندارد که در این ارتباط شرکت‌های مختلفی مشغول تولید این  نوع سوخت هستند.

وی یادآورشد: پایه و اساس فعالیت این قبیل موتور سوخت هیدروژن  است که مواد اولیه آن در طبیعت فراوان است.

وی در پایان بار دیگر اظهار امیدواری کرد این موتور تا سال ۲۰۲۱ وارد بازار  صنعت کشتیرانی  شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار