۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

تصویب طرح «پرورش ماهی در دریا » در سند توسعه استان گلستان

مدیر کل شیلات گلستان از تصویب طرح «پرورش ماهی در دریا» در سند توسعه استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۰۳
تصویب طرح «پرورش ماهی در دریا » در سند توسعه استان گلستان
 
به گزارش مانا، سید جواد قدس علوی در جلسه با جمعی از پرورش دهندگان ماهی در قفس پن با تأکید بر لزوم انجام تعهدات سازمان  شیلات ایران و پرورش دهندگان در راستای طرح ملی اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در دریا گفت:  یکی از مهم‌ترین طرح‌های شیلات گلستان پرورش ماهی در قفس و پن است که طرح مذکور در سند توسعه استان با شعارجهش تولید، به تصویب رسیده است.

وی گفت: برنامه ریزی مدوّن جهت استقرار و احداث سازه‌های جدید، در راستای تحقق برنامه تولید سال ۱۳۹۹، در دستور کار قرار گرفته است. همچنین  تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان ماهی در دریا نیز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این بخش می‌باشد که به زودی راه اندازی می‌شود.

مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: طی این جلسه و براساس تبادل نظر با کارشناسان و پرورش دهندگان مقرر شد درجلسه مشترک با حضور مسئولین  بنیاد برکت، مسایل و مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان پرورش ماهی در دریا  مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در این زمینه کمک‌های لازم را به پرورش دهندگان ارائه دهیم.

وی افزود: همچنین طی مکاتبه‌ای با سازمان شیلات ایران در خصوص ثبت سازه‌های قفس و پن در سامانه بنادر و کشتیرانی، پیگیری‌ها و اقدامات لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

گفتنی است بر اساس این جلسه مقرر شد کلیه پرورش دهندگان، نسبت به اعلام نیاز در قالب خرید و یا مشارکت، با مراکز تکثیر شیلات استان، برای تأمین  بچه ماهی کپور دریایی اقدام نمایند و اداره شیلات شهرستان گنبدکاووس نیز  ضمن اعلام متقاضیان پرورش ماهی در سد بوستان، جهت معرفی به امور آب استان و عقد قرارداد برای پرورش در سال آبی ۱۳۹۹  اقدامات لازم را انجام دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار