۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

دستورالعمل جدید مراقبت‌های پزشکی IMO برای حفاظت از دریانوردان در بنادر

سازمان بین المللی دریانوردی IMO با صدور دستورالعمل جدیدی به تمامی بنادر از دولت‌ها و جامعه دریایی خواست اینک که تغییر خدمه به کندی صورت می‌گیرد دستورالعمل‌های پزشکی را در رأس امور قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۰۹۲
دستورالعمل جدید مراقبت‌های پزشکی IMO برای حفاظت از دریانوردان در بنادر
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این دستورالعمل به تأیید ۱۵ سازمان مردم نهاد مانند IMO به همراهICS،IAPH،BIMCO،IFSMA، INTERTANKO،P&IClub،CLIA،INTERCARGO،InterManager،IPTA،IMCA،INTERFERRY،FONASBA،ITF و WSC رسیده است که در آن توصیه‌های جدیدی برای حفاظت از جان دریانوردان در مقابل ویروس کرونا داده شده است.

هدف از صدور این دستورالعمل ارائه توصیه‌های لازم به مقامات ذی‌ربط در کشور‌های صاحب بندر و ساحل به منظور اعزام سریع آنان به کشتی یا به خانه است.

در ادامه این دستورالعمل آمده است در صورتیکه دریانوردان مجبور به اقامت در بندر هستند باید مراقبت‌های پزشکی توسط کشور صاحب بندر به عمل آید و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و در اختیار گذاشتن تجهیزات پزشکی برای آنان ضروری است.

"کیتاک لیم" دبیر‌کل IMO در این دستورالعمل یادآور شده است: دریانوردان به عنوان قلب صنعت حمل و نقل دریایی باید تحت مراقبت‌های شدید پزشکی قرار گیرند و حفاظت از جان آن به منظور حفظ سلامت عمومی جهانی و همچنین حفظ زنجیره‌های تأمین کالا بسیار ضروری است بنابر‌این تمهیدات سریع و قابل پیش‌بینی برای جلوگیری از ابتلای آنان به ویروس کرونا در صدر فعالیت‌های کشور‌های دریایی است،  زیرا آنان در تمام شبانه‌روز برای تحویل کالای مورد نیاز مردم سلامتی خود را به خطر می‌اندازند.

اکنون زمان آن رسیده است که نیاز‌های پزشکی آنان هرچه زودتر برطرف شود، زیرا ابتلای یک نفر به ویروس کرونا کافی است که تمامی دریانوردان را مبتلا کند به همین جهت باید مقامات ساحلی تأمین تجهیزات پزشکی هر دریانورد را به درستی انجام دهند.

وی یادآور‌شد: در صورتی‌که کشور‌های ساحلی کمبود تجهیزات داشته باشند باید به مراکز ذی‌ربط اطلاع دهند همچنین در صورت احتمال شیوع کرونا در دریانودران بلافاصله آنان را در قرنطینه نگهداری کنند.

وی خاطر‌نشان ساخت: بر‌اساس دستورالعمل جدید صادر شده باید مقامات بندری مراقبت‌های پزشکی از دریانوردان را تضمین کنند.

در پایان این دستورالعمل آمد است در صورت کمبود تجهیزات مقامات بندری سازمان‌های مردم نهاد‌ی را که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در جریان امور قرار دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار