۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

صرفه جویی ۷۰ میلیارد ریالی تعمیر جرثقیل عظیم الجثه در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: برای نخستین بار با اتکا به توان مهندسین توانمند داخلی، تعمیرات اساسی سیستم هیدرولیک یک دستگاه جرثقیل عظیم الجـثه ۱۴۰ تنی با صرفه اقتصادی ۷۰ میلیارد ریال در بندر امام انجام شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۸۹
صرفه جویی ۷۰ میلیارد ریالی تعمیر جرثقیل عظیم الجثه در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در این خصوص اظهار داشت: با اعتماد و توجه به توان فنی متخصصان داخلی، سیستم هیدرولیک این دستگاه پیشرفته و پرقدرت تخلیه و بارگیری به طور کامل تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت و پس از گذراندن آزمایش‌ها و کنترل‌های کیفی نهایی، راه‌اندازی و وارد چرخه عملیات و بهره‌برداری شد.

وی دمونتاژ ماشین هاوس، دمونتاژ موتور دیزل، دمونتاژ پمپ‌های هیدرولیک از گیربکس اصلی، جداسازی وایرینگ موتورخانه، ساخت استراکچر پاورپک، جداسازی کابین اپراتوری، دمونتاژ سینی‌ها، تغییر طراحی در وایرینگ، مونتاژ موتور و گیربکس، نصب پمپ‌ها بر روی گیربکس اصلی و آب‌بندی سیستم هیدرولیک را از مراحل مهم تعمیرات این پروژه مهم برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: به دنبال موفقیت‌آمیز بودن این پروژه که برای نخستین بار در بندر امام انجام شد، علاوه بر اینکه از خروج ارز از کشور برای انجام تعمیرات فنی جلوگیری شد زمینه لازم برای تعمیرات اساسی هفت دستگاه دیگر با اتکاء بر توان و تخصص بومی نیز فراهم شد.

وی کاهش توقفات اضطراری حین عملیات، ارتقای رضایت صاحبان کالا به لحاظ انجام عملیات بدون توقف و کاهش هزینه‌ها به همراه افزایش بهره‌وری را از جمله مزیت‌های این تعمیرات عنوان کرد.

دریس گفت: ارتقای شاخص آماده به کار تجهیزات تخلیه و بارگیری همواره از اهداف سازمانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بوده که در راستای افزایش حجم تخلیه و جابه‌جایی کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز کشور، به صورت مستمر دنبال می‌شود.

بندر امام خمینی از بنادر فعال خوزستان در خلیج فارس است. این بندر با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، از بزرگترین و فعال‌ترین بنادر کشور محسوب می‌شود.

سالانه حدود ۵۰ میلیون تُن انواع کالای نفتی وغیرنفتی در بندر امام تخلیه و بارگیری می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار