۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

کاهش ۲۰ درصدی هزینه صادرات کانتینری هند با استفاده از چابهار

وزیر کشتیرانی هند اعلام کرد که کشورش با توسعه بندر چابهار در ایران، چین و اروپا را دور زده و هزینه لجستیکی صادرات کانتینری به کشور‌های مشترک المنافع را به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۰۸۵

کاهش ۲۰ درصدی هزینه صادرات کانتینری هند با استفاده از چابهار

به گزارش مانا،"منسوک لال مانداویا" وزیر کشتیرانی هند به خبرگزاری PTI هند گفت: تاکنون دسترسی به کشورهای مشترک المنافع از طریق چین یا اروپا امکان پذیر بود.

بندر چابهار که در استان سیستان و بلوچستان در سواحل جنوبی ایران قرار دارد، به راحتی از ساحل غربی هند قابل دسترس است و به این کشور اجازه می دهد پاکستان را دور بزند.

وزیر کشتیرانی هند گفت: در یک تحول استراتژیک، بارگیری و تخلیه محموله در بندر چابهار آغاز شده است. هزینه لجستیک حمل و نقل کانتینری به کشورهای مشترک المنافع با استفاده از بندر چابهار ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. اگر ما می خواستیم به این کشورها صادرات داشته باشیم تنها از طریق اروپا یا چین میسر بود و راه ارتباطی دیگری وجود نداشت. اکنون ما بندر چابهار را توسعه داده ایم و ارتباط مستقیمی با این کشورها از طریق افغانستان وجود دارد.

وی در ادامه افزود: حمل و نقل محموله‌ها از هفته گذشته در بندر چابهار آغاز شده و این موضوع برای هند اهمیت زیادی دارد و استراتژیک است.

کشورهای مشترک‌المنافع شامل ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و ازبکستان هستند.

به گفته این مقام هندی، تراتزیت محموله‌های صادراتی از طریق افغانستان از بندر چابهار در فوریه سال ۲۰۱۹ آغاز شد و اکنون روند صعودی مطلوبی را نشان می‌دهد.

هند، ایران و افغانستان از رشد پایدار فعالیت‌های شرکت ایندیا پورتس گلوبال از زمان به دست گرفتن فعالیت‌های  بندر شهید بهشتی چابهار در دسامبر سال ۲۰۱۸، استقبال کرده‌اند. بندر چابهار دروازه ای به سوی فرصت‌های تجارت این سه کشور در آسیای مرکزی شمرده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار