۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

راه‌اندازی خط گردشگری دریایی عمان- چابهار به دلیل کرونا به تعویق افتاد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از تعویق در راه اندازی خط گردشگری دریایی عمان- چابهار به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۸۴
 راه اندازی خط گردشگری دریایی عمان- چابهار به دلیل کرونا به تعویق افتاد
 
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر تلاش‌های زیادی برای راه اندازی هر چه سریع‌تر خط کشتیرانی تفریحی بین بندر چابهار و بندر صحار در عمان در حال انجام است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قرار بود این خط دریایی اوایل امسال به بهره برداری برسد که به دلیل شیوع کرونان موقتاً این امر به تعویق افتاده است.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه فرهنگ مشترک زیادی بین سیستان و بلوچستان و مردمان عمان وجود دارد امیدواریم با راه‌اندازی این خط دریایی شاهد توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری بین دو کشور باشیم.

به گفته وی در صورت راه اندازی این خط کشتیرانی در آینده نزدیک می‌توانیم شاهد توسعه سفر‌های دریایی و ایجاد شرایط مفرح برای گردشگران علاقه‌مند به سفر عمان باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود به برگزاری نشست کمیته تور‌های ورودی گردشگران به استان سیستان و بلوچستان با حضور فعالان گردشگری و مسئولان دفاتر گردشگری خبر داد و گفت: در این نشست هفت هسته مرکزی در کمیته تور‌های ورودی استان با هدف تقسیم کار و برنامه ریزی شکل گرفت.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: طی این جلسه هر کدام از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی مسئول هسته مرکزی تور‌های ورودی از مناطق هفتگانه در کشور‌های مختلف تعیین شدند و بستۀ سفر و تولید محتوای لازم به صورت تخصصی در دستور کار آن‌ها قرار گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: مناطق هفتگانه در هفت منطقه از جمله عمان، افغانستان، پاکستان، حاشیه اقیانوس هند، اروپا، حاشیه دریای خزر، چین، کشور‌های عربی و شرق آسیا است.

جلال زایی اظهار امیدواری کرد: با تقسیم کار جدید ایجاد شده و مأموریت‌های مشخص این دفاتر علاوه بر تسهیل حضور گردشگران و رفع موانع شاهد افزایش تور‌های ورودی و افزایش درآمد‌های ارزی، شکل‌گیری کسب و کار‌های نو و توسعه هدفمند گردشگری استان باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار