۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

غرق شدگان در آب‌های مازندران به ۵ نفر رسید/ کرونا؛ ورود گردشگران به دریا را کاهش داده است

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای مرداد ماه تا کنون تعداد غرق شدگان در آب‌های مازندران به پنج نفر رسیده است که تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند.
کد خبر: ۸۷۰۸۲
غرق شدگان در آب‌های مازندران به ۵ نفر رسید/ کرونا؛ ورود گردشگران به دریا را کاهش داده است
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طرح‌های ساماندهی دریا از خرداد ماه فعال شده‌اند و گردشگران می‌توانند برای شنا به این طرح‌های ساماندهی در نقاط مختلف ساحلی استان مراجعه کنند تا شرایط امنی برای شنا داشته باشند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، اذعان داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای مرداد ماه تا کنون تعداد غرق شدگان در آب‌های مازندران به پنج نفر رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته اند، اظهار داشت: امیدواریم مردم از ورود به مناطق خطر‌آفرین جلوگیری کرده و برای شنا به طرح‌های ساماندهی دریای دارای مجوز مراجعه کنند.

این مقام مسئول در استان مازندران اظهار امیدواری کرد: تابستان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها در آب‌های دریای خزر باشیم.

به گفته مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، شیوع بیماری کرونا باعث شده تا تعدادی از گردشگران از ترس به ابتلا به این ویروس از ورود به آب دریا جلوگیری کنند، اما متأسفانه برخی گردشگران وارد آب می‌شوند.

رجبی تأکید کرد: طرح‌های ساماندهی دریای مازندران بر اساس پروتکل ابلاغی از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا بازگشایی شده اند و تمام آن‌ها موظف به رعایت ضوابط بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مذکور هستند.

وی بیان داشت:، اما با این وجود گردشگران در صورت عدم ورود به آب دریا شرایط مناسب تری را به لحاظ سلامتی و حفاظت خود در مقابل بیماری کرونا خواهند داشت.

رجبی در ادامه گفته‌های خود  اظهار امیدواری کرد: با آگاهی مردم و گردشگران نسبت به خطرات شنا در دریا به لحاظ شیوع کرونا و نیز خطرات ناشی از غرق شدگی، تابستان امسال شاهد کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها در مازندران باشیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران همچنین به استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان مازندران و نیز طرح‌های ساماندهی اشاره کرد و بیان داشت: گردشگران باید به تذکرات ناجیان غریق نهایت توجه را داشته باشند.

گفتنی است، استان مازندران به دلیل نزدیکی به پایتخت و دارا بودن طبیعتی منحصر بفرد شامل دریا و جنگل، همواره در طول سال میزبان بخش اعظمی از گردشگران داخلی و خارجی است که این حضور در فصل تابستان چشمگیر‌تر می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار