۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

تکاپوی دولت‌ها برای رسیدگی به مشکلات دریانوردان و تغییر خدمۀ کشتی‌ها

پس از آنکه تمامی سازمان‌های مردم نهاد بین‌المللی و رسانه‌های گروهی نسبت به تغییر خدمه و حل مشکلات دریانوردان که در اکثر نقاط جهان به علت شیوع کرونا در بلاتکلیفی به سر می‌برند هشدار دادند، برخی از کشور‌ها به تکاپو افتادند تا مشکلات دریانوردان را حل کنند.
کد خبر: ۸۷۰۷۸
تکاپوی دولت‌ها برای رسیدگی به مشکلات دریانوردان و تغییر خدمۀ کشتی‌ها
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این میان سنگاپور اخیراً اعلام کرد با رعایت تمامی پروتکل‌های اجتماعی و توجه به  اینکه دریانوردان نقش قابل توجهی در جابه‌جایی کالا دارند و اجازه ندادند حمل و نقل دریایی به رکود و تعطیلی بکشد بر آن شدیم تا نسبت به حل مشکلات دریانوردان  و تغییر خدمه اقدامات لازم را انجام دهیم چراکه مشکلات آنان را به رسمیت می‌شناسیم.

در این راستا تا اواسط ژوئن سال جاری درخواست بیش از ۴۰ هزار دریانورد برای تغییر را تأیید کرده‌ایم. کشور‌های آلمان، هلند و نروژ نیز تاکنون برای تغییر خدمه کشتی‌ها پیشقدم بوده اند.

دولت آمریکا نیز به تازگی الزامات جدی برای بازگشت دریانوردان به کشور را فراهم کرده و مجوز‌های لازم را صادر کرده است.

اما به گفته "روبی نورمن" تحلیلگر‌ ارشد دریایی صدور این مجوز‌ها توسط آمریکا فقط تعداد محدودی از دریانوردان  را در‌بر می گیرد و بقیه همچنان در بلاتکلیفی باقی خواهند ماند.

دولت هند نیز اخیراً اعلام کرد ضمن اینکه سعی می‌کند امکانات بازگشت دریانوردان کشور‌های مختلف را به خانه‌هایشان آماده کند از سوی دیگر تلاش می‌کند با رایزنی هرچه بیشتر نسبت به بازگشت دریانوردان هندی از کشور‌های دیگر نیز جدیت لازم را به کار برد.

کشور فیلیپین نیز که دارای بیشترین دریانورد در مناطق مختلف جهان است تمهیدات لازم را برای بازگشت آنان به کار گرفته است، همچنین سعی می‌کند دریانوردانی که در ساحل این کشور بلاتکلیف باقی مانده‌اند به کشورهایشان بازگرداند.

در این راستا متأسفانه بر‌اساس اعلام آژانس دریایی و ساحلی انگلیس (MCA) این کشور هیچ تلاشی برای بازگشت دریانوردان هندی به کشورشان انجام نداده است، اما زمینه را برای برگرداندن دریانوردان انگلیسی که در سایر کشور‌ها به سر می‌برند آماده کرده‌اند. هنوز از آمادگی کشور‌های آفریقایی برای حل مشکلات دریانوردان گزارشی منتشر نشده است.

این تحلیلگر دریایی در ادامه با اشاره به نقش اساسی رسانه در بازتاب مشکلات دریانوردان و در‌خواست از جامعه جهانی گفت: به مرور اکثر دولت‌ها خود را موظف به حل مشکلات دریانوردان خواهند دانست، زیرا اقتصاد دریا به تلاش دریانوردان بستگی  دارد و در صورتی‌که این چالش برطرف نشود ممکن است رغبت دریانوردان برای الحاق به کشتی کمتر شود.

دولت‌ها باید برای آنکه اقتصاد آن‌ها لطمه نبیند به سلامت جسمی و روانی دریانوردان توجه کرده و امکانات بازگشت آن‌ها را به خانه فراهم کنند.

"رابین نورمن" در پایان این گزارش خاطر‌نشان ساخته است تا کنون به اثبات رسیده که حل مشکل دریانوردان در رابطه با تغییر خدمه صرفاً بیشترین وابستگی را به راه اندازی خطوط هوایی بین کشور‌ها دارد.

حال با توجه به اینکه در بسیاری از کشور‌ها خطوط هوایی به راه افتاده به زودی خانواده‌های بیشتری دریانوردان خود را در آغوش خواهند گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار