۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

نمایی از بازار تانکر نفت خام در سه ماهه سوم ۲۰۲۰!

نمایی از بازار تانکر نفت خام در سه ماهه سوم ۲۰۲۰!
پیش بینی می‌شود، به دنبال رشد کند تقاضای نفت و عرضه فراوان تناژ، نرخ‌های کرایۀ حمل در بازار تانکر حمل نفت خام طی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ ضعیف باقی بمانند.
کد خبر: ۸۷۰۷۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، Drewry در جدیدترین تحلیل خود از بازار تانکر نوشت: درحالی‌که تقاضای ضعیف نفت، مسیر رشد تجارت نفت خام را می‌بندد، از آن‌طرف شناور‌هایی که در حال خروج از پایانه‌های ذخیره‌سازی و بازگشت به تجارت فعال خود هستند، سبب افزایش ظرفیت ناوگان خواهند شد که در نهایت این عوامل دست به دست هم خواهند داد تا شاهد سقوط نرخ‌های کرایه حمل باشیم.

شایان ذکر است: اگرچه به دنبال رفع قرنطینه و بهبود فعالیت اقتصادی، تقاضای نفت در ماه جاری نسبت به سطوح پایین ماه آوریل بهبود پیدا کرده است، اما سطح تقاضا در نیمه دوم ۲۰۲۰ به طور چشم‌گیری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پایین‌ترخواهد بود.

برطبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، تقاضای نفت درنیمۀ دوم ۲۰۲۰ با رسیدن به روزانه  ۹۵.۸ میلیون بشکه، اُفت پنج درصدی را نشان می‌دهد. این آژانس هم‌چنین پیش‌بینی می‌کند سطح تجارت نفت خام تا قبل از سال ۲۰۲۲ به حد تجارتی که در ۲۰۱۹ انجام شد، نخواهد رسید. این درحالی‌ است که ظرفیت ناوگان تانکر حمل نفت خام در طول این مدت به طور چشم‌گیری گسترش پیدا خواهد کرد. بنابراین، انتظار می‌رود نرخ‌های کرایه حمل در بازار تانکر حمل نفت خام طی ماه‌های آینده تحت فشار باقی بمانند. در کنار ریزش نرخ‌های کرایۀ حمل، ارزش شناور‌های دستِ دوم نیز روند نزولی را در پیش خواهند گرفت.

این گزارش در پایان نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا بسیاری از تانکر‌هایی که نفت ونزوئلا را در بازه زمانی فوریه-آوریل ۲۰۲۰ حمل کرده اند، در لیست تحریم خود قرار داده است. درمیان تشدید تحریم‌های آمریکا، پتروبراس- شرکت نفت و گاز برزیلی و چندملیتی- تصمیم گرفته است که هیچ تانکری را که طی یک سال اخیر وارد ونزوئلا شده است، تحت چارتر خود قرار ندهد. اگرچه تحریم‌ها عرضه را در بازار تانکر تحت تاثیر قرار خواهند داد، اما قطعاً تاثیر آن بر روی نرخ‌های کرایۀ حمل در بازاری که با ظرفیت مازاد دست به گریبان است، جزئی و ناچیز خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار