۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

تداوم هوای گرم و سوزان در شهر‌های ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم هوای بسیار گرم و سوزان در شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های پایانی هفته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۷۴
تداوم هوای گرم و سوزان در شهر‌های ساحلی خوزستان
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با نفوذ سامانه پرفشار جنب حاره‌ای و وزش باد‌های گرم جنوبی، هوای برخی شهر‌های ساحلی خوزستان به ۵۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی گفت: با وجود حاکمیت هوای گرم و سوزان در شهر‌های خرمشهر، ماهشهر، آبادان، هندیجان و اروندکنار، آب‌های شمال غرب خلیج فارس برای تردد شناوری باری و صیادی مناسب است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از دریانوردان و ملوانان شهر‌های بندری استان خواست قبل از شروع سفر‌های دریایی، وضعیت آب و هوایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس را به صورت آنلاین از گوشی‌های تلفن همراه دریافت کنند.

سبزه زاری، گرد وغبار محلی و وزش باد‌های گرم را پدیدۀ غالب در شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های پایانی هفته عنوان کرد.

با تشدید گرما و وضعیت قرمز در شهر‌های ساحلی خوزستان، محدودیت‌های تردد در برخی مناطق شهر‌های ساحلی استان برای پیشگیری و کنتنرل بیماری کرونا اعمال شده است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از الزام استفاده از ماسک در شهر‌های ساحلی خوزستان خبر داد.

بیشتر مناطق ساحلی خوزستان از نظر شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند از این رو ازعموم ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواسته شده برای حفظ سلامتی خود کمتر از منازل خود خارج شوند.

با توجه به گرمی هوا و خطر ابتلا به ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، برخی از صیادان و دریانوردان خوزستانی ترجیح می‌دهند در منازل بمانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار