۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطات دریایی سواحل مکران در حال توسعه

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی در قالب پروژه‌های مخابرات دریایی سواحل مکران در حال توسعه است.
کد خبر: ۸۷۰۷۰

زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطات دریایی سواحل مکران در حال توسعه

به گزارش مانا، بهروز آقایی اظهارداشت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به مطالعات پوشش کامل رادیویی سواحل سیستان و بلوچستان شامل چهار سایت Unmanned مخابرات دریایی در پسابندر، بریس، گوردیم و زرآباد اشاره کرد که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها، منطقه A۱ آب‌های سواحل مکران تحت پوشش کامل رادیویی دریایی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در راستای ارتقای سطح ایمنی دریانوردی سواحل مکران ساخت اسکله‌های ناجی و مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی در بنادر صیادی زرآباد و پسابندر در دست مطالعه و اجراست.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش‌ از ۴۴درصدی پروژه بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور و همچنین در دست مطالعه پروژه VTS و سامانه هواشناسی دریایی در سواحل مکران در آینده شاهد افزایش سطح ایمنی عملیات دریایی در بندر چابهار خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ارتقای ایمنی تردد دریایی، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر از اهداف این پروژه‌هاست.

آقایی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور،افزود: مستنداتی که توسط ایستگاه‌های مخابراتی در هنگام بروز سوانح ثبت می‌شود در کاهش سوانح دریایی نقش بسزایی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار