۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

آتش‌سوزی شناور باری در بندر محمد‌عامری تنگستان مهار شد

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به آتش سوزی در شناور تجاری باری در بندر محمدعامری تنگستان گفت: در عملیاتی منسجم، با تلاش تیم امداد و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر حریق مهار و اطفاء شد.
کد خبر: ۸۷۰۶۷
آتش‌سوزی شناور باری در بندر محمد‌عامری تنگستان مهار شد
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی با اشاره به وقوع آتش سوزی در شناور تجاری در بندر و اسکله محمدعامری تنگستان اظهار داشت: در عملیات اطفا‌ء حریق، شناور ناجی ۱۸ از بندر‌ عامری، شناور آتشخوار فرهام از بندر رستمی، تیم اطفاء حریق دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر و آتش نشانی بندر دلوار مشارکت داشتند.
وی بیان کرد: حضور به موقع تیم‏‌های عملیاتی در کنار مشارکت مؤثر مردم برای جداسازی شناور، نقطۀ قوت عملیات اطفاء حریق بود که از ساعت ۹ صبح آغاز و پس از گذشت حدود چهار ساعت با موفقیت پایان یافت.

خسروی ادامه داد: این حادثه تلفات و صدمات جانی نداشت و میزان دقیق خسارت مالی وارده به لنج و همچنین علت وقوع حادثه توسط تیم سوانح دریایی در حال بررسی است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در این حادثه میزان اندکی آلودگی دریایی نیز ایجاد شده که به محض پایان اطفاء عملیات ‎پاکسازی توسط تیم مقابله با آلودگی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، آغاز شد.

خسروی تصریح کرد: هر سانحه درس‎های آموختنی  به ما می دهد که امید است با استفاده از آن‌ها شاهد جلوگیری از چنین حوادثی باشیم.

وی افزود: رعایت موارد ایمنی توسط مالکان و فرهنگ سازی با رویکرد ایمنی موضوعی اولویت‌دار است که در این زمینه باید اهتمام همگانی با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی ایجاد شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار