۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

اثرات منفی بحران کرونا بر سلامتی و رفاه دریانوردان

بی توجهی برخی از دولت‌ها نسبت به تغییر خدمۀ کشتی‌ها و به خطر افتادن سلامت روانی آنان از سوی تحلیلگران و کارشناسان دریایی جهانی مورد انتقاد قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۰۶۵
اثرات منفی بحران کرونا بر سلامتی و رفاه دریانوردان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، پیامد‌های پیچیدۀ بحران کرونا بر سلامتی و رفاه دریانوردان تأثیر منفی گذاشته است که به گفتۀ کارشناسان باید از سوی جامعۀ دریایی این مسائل مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در این ارتباط تحلیلگران مؤسسۀ Sea Sense با نقد و بررسی مطالعات انجام شده توسط سازمان مردم نهاد P&I North که به جمع‌آوری دیدگاه دریانوردان پرداخته اند. مجدداً درخواست کردند که دریانوردان باید به عنوان کارگران کلیدی معرفی شده و دولت‌ها باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

"JENNY BRAAT" مدیر‌عامل DANISH MARITIME در این زمینه گفت: لازم است به منظور رعایت حال دریانوردان به کار‌های هوشمندانه روی بیاوریم، زیرا در حالی‌که جهان بر اثر ویروس کرونا به تعطیلی کشید، دریانوردان بودند که در واقع خود را به دریا زده و بر اساس توصیه‌های IMO و سایر سازمان‌های جهانی نگذاشتند خدشه‌ای در حمل و نقل کالا ایجاد شود. حال آنان به ما احتیاج  دارند تا برای جابه‌جایی آن‌ها، اشتغال و تمدید گواهینامه‌ها از آن‌ها پشتیبانی کنیم.

"DAVID APPLETON"  مدیر فنّی NAUTILUS INTERNATIONAL  نیز تأکید کرد: دریانوردان با توجه به فعالیت‌هایی که از زمان شیوع کووید ۱۹ انجام داده‌اند نسبت به سایر افرادی که فعالیت کمتری دارند در معرض ویروس کرونا قرار دارند. به همین جهت باید پروتکل‌های دقیقی را برای آنان منظور کرده و برای تردد آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. متأسفانه باید بگویم در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها به جای حمایت از دریانوردان هنوز موفق نشدند بازگرداندن خدمۀ کشتی‌ها را به کشورشان تسهیل کنند.

"HOLLY HUGHES" مدیراجرایی کلوپ P&I CLUB انگلیس یادآور شد: اگرچه دریانوردان به دلیل معاینات پزشکی قبل از استخدام ایمن‌تر هستند اما با این وجود نمی‌توان گفت که خطری برای ابتلای آنان در کشتی وجود ندارد. به نظر من مهم‌ترین مشکلات دریانوردان در حال حاضر بهداشت روانی است که ممکن است در ادامۀ بحران کرونا شایع‌تر شود، زیرا تغییر نکردن خدمه آن هم در ابعاد وسیع جهانی به بهداشت روانی دریانوردان لطمه می‌زند، زیرا آنان انتظار دارند بعد از سه یا چهار ماه کار فشرده در دریا مانند کادر پزشکی برای دیدار عزیزانشان به خانه برگردند.

کاپیتان "JOHN DICKIE"  مدیرامور مشترکین سازمان مردم نهاد توسعۀ دریایی نیز گفت: دریانوردان در حال حاضر از خستگی رنج می‌برند و این کار سلامت روانی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

"JASON ZUIDEMA"  دبیر‌کل اجرایی مؤسسۀ دریایی CHRISTIAN  با اشاره به اینکه مدت‌هاست نهاد‌های بین المللی مانند IMO، ICS و ITF  نسبت به تغییر خدمه هشدار می‌دهند، اما کمترین واکنش‌ها را از دولت‌ها در این مدت شاهد بودیم.

"MARTIN FOLEY"  مدیر‌ارشد اجرایی STELLA MARIS نیز گفت: دریانوردان از استرس، دغدغه و دوری از خانواده رنج می‌برند. آنان کمترین انتظارشان از جامعۀ دریایی این است که نسبت به تغییر خدمه اقدامات  لازم را انجام دهند. در بعضی کشور‌ها خطوط هوایی آغاز به کار کرده‌اند که می‌تواند به تغییر خدمه منجر شود.

خانم "LENA DYRING"  مدیر عملیات کروز اتحادیۀ دریانوردان نروژ گفت: دریانوردان به منظور جابه‌جایی محموله‌ها در رساندن مواد غذایی به مردم از این بندر به آن بندر در تردد هستند و جان خود را به خطر انداختند تا وقفه‌ای در کار حمل و نقل دریایی پیش نیاید پس شایسته توجه بیشتر هستند.

"SANJAM GUPTA" مدیر SITARA SHIPPING  گفت: ویروس کرونا دریانوردان را در معرض تهدید از دست دادن امنیت شغلی، بهداشت روانی  و خستگی مفرط قرار داده است.

آنان مدت شش ماه است که جان خود را به خطر می‌اندازند تا نگرش مثبتی که در جامعه ایجاد شده تغییر نیابد و متأسفانه کمترین همکاری از سوی دولت‌ها برای بازگشت آنان به خانه شاهد هستیم. وی در پایان جامعۀ دریایی را برای احیا کمپین حمایت از تغییر خدمه فرا خواند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار