۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

افتتاح ۹ طرح بزرگ پتروشیمی بندر ماهشهر در سال جاری

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: برای افتتاح ۹ طرح پتروشیمی در بندر ماهشهر ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۶۴
افتتاح ۹ طرح بزرگ پتروشیمی بندر ماهشهر در سال جاری
 
سید امید شهیدی نیا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:۳۰ پروژۀ در دست اجرا در منطقۀ ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر وجود دارد که عمدتاً طرح‌های میان‌دستی و پایین‌دستی است.

وی گفت: از مجموع این طرح‌ها ۹ پروژه در سال جاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این طرح‌ها در مجموع ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای جوانان منطقه ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر، مهم‌ترین این پروژه‌ها را شیرین‌سازی نفتا پتروشیمی بوعلی و پتروکیمیای ابن سینا دانست و گفت: این دو پروژه از طرح‌های میان‌دستی و هفت طرح دیگر از پروژه‌های پایین‌دستی و خدماتی به شمار می‌روند.

وی از اختصاص زمین برای اجرای فاز دوم طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر خبر داد و افزود: مطالعات فاز دوم طرح توسعه منطقۀ ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به پایان رسیده است و به زودی این فاز وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

واحد‌های ۲۲‌ گانه پتروشیمی در بندر ماهشهر به عنوان بزرگترین قطب پتروشیمی کشور، سالانه حدود ۲۶ میلیون تن مواد پتروشیمیایی تولید می‌کنند که بخش مهمی از تولیدات آن صادر می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار