۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

عملیات موفق تیم امداد و نجات دریایی بندر آبادان در پیشگیری از وقوع سانحه

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از انجام عملیات موفق پیشگیری از برخورد یدک کش روبی ۴ به همراه بارج دی سی ۱۱ با شناور‌های پهلو گرفته در اسکله بندر آبادان توسط تیم امداد و نجات دریایی این بندر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۶۳
عملیات موفق تیم امداد و نجات دریایی بندر آبادان در پیشگیری از وقوع سانحه
 
به گزارش خبرنگار مانا، رضا سفاری در خصوص این عملیات امداد رسانی توصیح داد: یک فروند شناور بارج و یدک کش که از خرمشهر به مقصد ام‌القصر کشور عراق در حال حرکت بودند در دو مایلی اسکله بندر آبادان، یدک‌کش دچار نقص فنی موتوری شد و در معرض برخورد با شناور‌های پهلو گرفته در اسکله بندر آبادان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از اعلام وضعیت اضطراری از طرف یدک کش روبی ۴، تیم عملیات واحد دریایی بندر آبادان وارد عمل شد و یک فروند یدک کش به نام افشین افرا با نیروی انسانی کافی  به محل گزارش شده اعزام شد.

سفاری افزود: با هدایت یدک کش روبی ۴ و بارج حامل کالا  به لنگرگاه آبادان و حصول اطمینان از ایمن بودن استقرار آن، بعد از حدود دو ساعت این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

به گفته وی با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر آبادان که در مسیر تردد شناور‌ها  قرار دارد، امکان بروز اینگونه سوانح دور از انتظار نیست و آمادگی تیم امداد ونجات از سوی واحد دریایی این بندر به طور روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم به سرعت وارد عملیات شوند.

بندر آبادان در کرانۀ شرقی آبراه اروندرود قرار دارد و جزء بنادر متوسط خوزستان محسوب می‌شود.

بخش مهمی از تأسیسات بندر آبادان بر اثر آتش باری نیروی بعثی عراق در جریان جنگ هشت ساله به کلی نابود شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار