۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

تولید ۵۲۸ هزار تُن آبزیان پرورشی در کشور

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران از تولید ۵۲۸ هزار تُن آبزیان پرورشی در کشور در سال گذشته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۶۱
تولید ۵۲۸ هزار تُن آبزیان پرورشی در کشور

حسین عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: سال گذشته ۴۶ هزار تُن میگو، ۱۸۰ هزار تُن ماهی قزل‌آلا و ۳۰۲ هزار تُن ماهیان گرمابی در کشور تولید شد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب منابع آبی ناشی از بارندگی‌های مناسب، پیش‌بینی کرد تولید آبزیان امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یابد.

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات خوزستان اظهار داشت: ایران در آبزی‌پروری در کشور‌های منطقه از کشور‌های برتر و نقش‌آفرین است و با توجه به سیاست‌های توسعه آبزی‌پروری نقش پررنگ‌تری خواهد داشت.

عبدالحی افزود: بازار خوبی در منطقه، به ویژه عراق برای مصرف ماهی تولیدی ایران وجود دارد و باید برای توسعه این بازار کار شود.

وی با اشاره به مشکلات سایت آبزی‌پروری در چوئبده آبادان گفت: این سایت نیاز به کمک‌های فنی و پشتیبانی دارد و با معضل زیرساخت عمرانی و تأسیساتی مواجه است که برای رفع آن از اعتبارات ملی استفاده خواهد شد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: سازمان شیلات کشور آمادگی دارد سایت پرورش ماهی و میگو چوئبده را به عنوان سایت پرورش آبزی پروری معرفی کند و این مهم از سوی نظام مهندسی در حال پیگیری است.

وی گفت: رویکرد سازمان شیلات کشور در سال جاری برای افزایش تولید، توسعه و تکثیر پرورش میگو، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی، ماهیان خاویاری و تیلاپیا است.

این مقام ارشد سازمان شیلات ایران از کاهش فشار به منابع و ذخایر آبزیان دریایی و توسعه آبزی پروری به عنوان رویکرد جدید سازمان شیلات نام برد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار