۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

۲۹ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به پرورش بیش از دو میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های ساحلی استان بوشهر گفت: امسال ۲۹ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۹
۲۹ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود

علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های‌استان بوشهردانست و اظهار داشت: استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های پرورشی و تولیدی به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی در کشور است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد میگوی پرورشی  کشور در استان بوشهر تولید می‌شود گفت: امسال در مجموع ۲.۱ میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی می‌شود که تاکنون ۵۰ درصد این ظرفیت  به میزان یک میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی رها‌سازی شده است.

بازدار اراضی پرورش میگوی امسال را افزون بر شش‌ هزار و۱۴۰ هکتار دانست و بیان کرد: این اراضی پرورش میگو در ۳۴۴ مزرعه مستقر است که تولید ۲۹ هزار تُن میگوی پرورشی در آن پیش‌بینی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، با بیان اینکه سال گذشته ۲۱ هزار تُن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد گفت: با توجه به سال جهش تولید حمایت ویژه از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در بخش آبزی‌پروری مورد توجه قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار