۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

استفاده از ماسک در کلیه بنادر تجاری و مسافری هرمزگان الزامی شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در کلیه بنادر تجاری و مسافری استان الزامی و مرکز HSE بندر و یگان حفاظت نیز ملزم به پایش میدانی و ممانعت از ورود افرادی که به هر دلیل از زدن ماسک اجتناب می‌ورزند، کنند.
کد خبر: ۸۷۰۵۸

استفاده از ماسک در کلیه بنادر تجاری و مسافری هرمزگان الزامی شد

به گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور صبح امروز (۱۵ تیرماه) در جلسه فوق العاده شورای معاونین این اداره کل، گفت: در شرایطی که این استان متأثر از شیوع ویروس کرونا در شرایط خاصی به سر می برد همه در قبال سلامت یکدیگر مسئول هستیم.

وی افزود: استفاده از ماسک در شرایط کنونی  به عنوان مسئولیت اجتماعی و مشی اخلاقی به شمار می آید که انجام این مهم در کاهش آمار ابتلا به کرونا امری اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه استانی از امروز ۱۵ تیر ماه زدن ماسک در کلیه فعالیت های جاری بنادر استان هرمزگان الزامی و کلیه پرسنل، پیمانکاران و ارباب رجوع متردد به بندر و شهرک‌های مسکونی به منظور کاهش ابتلا دیگران به ویروس کرونا موظف به استفاده از ماسک و تبعیت از بخشنامه می باشند .

وی ادامه داد: مرکز HSE بندر وشرکت‌ها نیز مکلف بر ارزیابی دستورالعمل های ابلاغی بوده و در صورت رویت رفتارهای که به هر دلیل سلامت  افراد را تهدید می کند موظف به برخورد بدون اغماض و مماشات با افراد خاطی هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تهیه و نصب تابلوهای هشدار دهنده در زمینۀ ممنوعیت ورود افراد بدون ماسک به داخل بنادر، تهیه برشورهای آموزشی نحوۀ استفاده و ضرورت استفاده از ماسک، تعیین سهمیه ماسک برای کلیه پرسنل و توزیع به شکل هفتگی، انعقاد قرارداد با کارگاه‌های تولید ماسک استان باهدف فعال‌سازی و حمایت از صنایع استانی، الزام فروشگاه‌های داخل بندر و شهرک‌های مسکونی جهت تهیه ماسک و اقلام بهداشتی را از جمله اقداماتی برشمرد که بصورت مداوم توسط، بخش‌های یاد شده مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بر ضرورت حضور حداقلی پرسنل بر اساس بخشنامه های ابلاغی از سوی استانداری تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی چه در محل کار و چه در سفرهای دریایی تا رسیدن به شرایط مطلوب می بایست اجرا شود.

وی عنوان کرد: کلیه های دوره های آموزش دریانوردی که به شکل حضوری برگزار می شد تا اطلاع ثانوی لغو و فقط دوره‌های تئوری به شکل مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار