۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

۷۴ میلیارد تومان جهت احداث بنادر صیادی در سال ۹۹ تصویب شد

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از تصویب ۷۴ میلیارد تومان جهت تداوم پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور طی سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۵۶
۷۴ میلیارد تومان جهت احداث بنادر صیادی در سال ۹۹ تصویب شد
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جهت تداوم پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور طی سال ۹۹، ۷۴ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری مصوب شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، افزود: بر این اساس مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به طرح ساماندهی بنادر، ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به طرح بهسازی بنادر صیادی و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ میلیون تومان به پروژه احداث بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: اعتبارات مصوب امسال بین تمام پروژۀ صیادی در حال احداث، بهسازی و یا ساماندهی تقسیم خواهد شد که البته بنا به اولویت‌های تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران، برخی پروژه‌های صیادی اعتبارات بیشتری دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: پروژه‌های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر جزء پروژه‌های احداث بنادر صیادی محسوب می‌شوند.

وی اذعان داشت: همچنین پروژه‌های بنادر صیادی زرآباد، بستانه، هندیجان، گوگسر، خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جزء طرح‌های احداث و پروژه‌های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر، پزم و خارک در زمرۀ طرح‌های بهسازی بنادر صیادی قرار می‌گیرند.

به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران پروژه‌های بنادر صیادی راس میدانی، تنگ، جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری در زمره طرح‌های ساماندهی قرار می‌گیرند.

بهشتیان تاکید کرد: قرار است به زودی ۳۰ میلیارد تومان از مبلغ مصوب به صورت نقدی در اختیار اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران قرار گیرد.

وی اذعان داشت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است این مبلغ در بنادری که بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، هزینه شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: از این جمله می‌توان به بنادر بابلسر، پزم، بندر‌عباس و نیز فاز نخست بندر آبادان اشاره کرد که در تلاش هستیم امسال اعتبارات قابل توجهی جهت تکمیل این بنادر صیادی اختصاص دهیم.

وی در خصوص پروژه فاز نخست بندر صیادی آبادان بیان داشت: ساخت اسکله تخلیه و پارکینگ لنج و قایق‌ها به طول هزار و ۲۵۴ متر، حفاظت ساحل و دیوار ساحلی به طول ۶۶۰ متر، محوطه سازی و تأسیسات زیربنایی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع از جمله ویژگی‌های پروژۀ احداث بندر صیادی آبادان محسوب می‌شود.

بهشتیان همچنین با اشاره به اینکه پروژه بهسازی بندر صیادی پزم واقع در استان سیستان و بلوچستان امسال نیز ادامه خواهد یافت، اذعان داشت: عملیات بهسازی بندر صیادی پزم از سال ۷۹ آغاز شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: دستک رسوبگیر به طول ۵۵۰ متر، دایک حفاظتی به طول ۹۰۰ متر، لایروبی به میزان ۵۵۰ هزار متر مکعب، ترمیم اسکله موجود، ساخت اسکله قایق‌ها و احداث سایبان سوله از جمله اقداماتی است که به منظور بهسازی بندر صیادی پزم در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت بالای پروژۀ بهسازی بندر صیادی بابلسر در شمال کشور، ادامه داد: احداث دیوار هادی رسوب به روش دایک سنگی در سال گذشته به طور کامل در راستای بهسازی بندر صیادی بابلسر انجام شده است.

بهشتیان همچنین به انجام لایروبی به حجم ۳۵۰ هزار مترمکعب در بندر صیادی بابلسر طی سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: شیت پایل به طول ۱۰۰ متر کوبیده شده و شمع‌های بتنی به روش کیسنگ ۷۰ درصد در این بندر صیادی انجام شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های در حال انجام و تخصیص اعتبارات مصوب در سال ۹۹، شاهد اتمام نهایی پروژه‌های مذکور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار