۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

بندر چند‌منظوره خمیر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریا‌نوردی استان هرمزگان گفت: بندر چند منظوره خمیر که با هدف ایجاد کانونی مهم برای صادرات مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه‌ای احداث شده است، با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۰۵۱

 

بندر چند‌منظوره خمیر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش مانا، اله مراد عفیفی‌پور در حاشیه بازدید روز گذشته  از روند عملیات احداث بندر چندمنظوره خمیر با بیان اینکه چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول ۷۴۴ متر از ساحل تا اسکله‌ها از جمله بخش‌های این پروژه بندر‌سازی است، اظهارداشت: در فاز اول این  پروژه مسیر دسترسی دریایی شامل دایک سنگی به طول ۶۱۶ متر اجرا شد.

وی در تشریح فاز دوم این پروژه اظهار داشت : اجرای لایه‌های روسازی دایک دسترسی‌، احداث پل دسترسی از انتها دایک تا محل اسکله‌، احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تأسیسات برقی و مکانیکی در فاز دوم طرح پیش‌بینی شده که بازدید امروز مبین این موضوع است که پروژه مذکور از روند قابل قبولی برخوردار است.

این مقام مسئول احداث و بهره برداری از این بندرگاه را اقدامی مهم در جهت تقویت و تعمیق تجارت دریایی در شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه دانست و خاطر نشان کرد وجود معادن غنی در بندر خمیر و همچنین حضور دریانوردان نام‌آور که پیشۀ آبا و اجدادیشان تجارت دریایی است یقیناً در افزایش عملکرد معادن منطقه، معیشت ساحل نشینان، ، امکان تولید و صادرات فرآورده‌های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه‌ای نقشی مؤثر ایفا می‌کند.

عفیفی‌پور با بیان اینکه این طرح مهم بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان انجام و برای تکمیل آن مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده، خاطر‌نشان کرد: هم اکنون پروژۀ مزبور حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته پایان سال جاری مورد بهره‌برداری و استفاده تجار، صادرکنندگان و دریانوردان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادر ودریا‌نوردی هرمزگان ظرفیت قابل پذیرش شناورهایی تا ظرفیت پنج هزار تُن را برای این بندرگاه پیش‌بینی کرد و اذعان داشت : در بخش اشتغال هم‌زمان با احداث این طرح بندرسازی به طور مستقیم و غیرمستقیم ۲۳۰ نفر و در زمان  بهره برداری به صورت مستقیم ۷۰ نفر و غیرمستقیم  ۳۰۰ نفر برآورد شده است .

شایان ذکر است آیین عملیات فاز تکمیلی بندر چند‌منظوره خمیر  ۲۸ آذر ماه ۹۷ با حضور رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس دهم ، استاندار هرمزگان، جمع کثیری از معتمدین و اهالی شهرستان خمیر آغاز شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار