۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

پیش‌بینی افزایش اوراق کشتی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

میزان ظرفیت حمل اوراق کشتی از سال ۲۰۱۹ روند صعودی را در پیش گرفته و انتظار می‌رود این روند در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۰۴۹
پیش‌بینی افزایش اوراق کشتی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱
 
به گزارش مانا، مجموع کل کشتی‌های سفارش شده در سطح جهان در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۹۱۶ فروند کشتی به مجموع ظرفیت ۱۷۰.۳ میلیون Dwt بوده است. با توجه به کاهش فعالیت‌های سفارش دهی کشتی‌های نو در سال  ۲۰۲۰ این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

بر‌اساس این گزارش شیوع ویروس کرونا تأثیرات منفی بر اعتماد مصرف کننده داشته و و فشار زیادی را بر قیمت کشتی‌های نو اعمال نموده است.  شاخص قیمت کشتی نو از ابتدای سال ۲۰۲۰ کاهش دو واحدی را تجربه کرده و در ابتدای ماه مه برابر ۱۲۸ واحد بوده است.

بازار اوراق کشتی‌های فله‌بر و کانتینربر

میزن اوراق کشتی‌های فله بر در ماه مه، نسبت به ماه آوریل تغییری نداشت و بار دیگر، فقط سه فروند کشتی در طول این ماه جهت اوراق فروخته شد و مجموع کشتی‌های فله‌بر اوراقی از آغاز سال ۲۰۲۰ تا پایان ماه مه به ۶۱ فروند و مجموع ظرفیت ۶.۸ میلیون Dwt رسید.

قیمت قراضه کشتی‌های فله‌بر که از اواخر سال ۲۰۱۹ روند نزولی را در پیش گرفته است در اواسط ماه ژوئن، در سطح ۲۷۵ دلار قرار گرفت.

در ماه آوریل، بازار اوراق کشتی‌های کانتینربر با توجه به تعطیلیِ هر سه مقصد اصلی اوراق سازی در شبه جزیره هند بسیار آرام بود. در طول این ماه فقط دو فروند کشتی به منظور اوراق( در آمریکا و ترکیه) فروخته شد که به این ترتیب مجموع کشتی‌های کانتینربر اوراقی در سال ۲۰۲۰ تاکنون به ۱۹ فروند و مجموع ظرفیت به ۳۸هزار Teu رسید.

در اواخر ماه آوریل و اوایل ماه مه، محدودیت‌های اعمال شده در شبه جزیرۀ هند تا حدودی کاهش یافت و هند به یارد‌های اوراق سازی خود اجازه داد تا فعالیت‌های خود را از‌سر گیرد.

میزان ظرفیت حمل اوراق شده در سال ۲۰۱۶، بیشترین مقدار بوده و پس از آن تا سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. این روند از سال ۲۰۱۹ روند صعودی را در پیش گرفته و انتظار می‌رود این روند در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار