۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

ایجاد ۳۵ هزار نفر شغل در بنادر تجاری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر تجاری تاکنون برای ۳۵ هزار نفر در نوار ساحلی شغل ایجاد کرده اند.
کد خبر: ۸۷۰۴۱

ایجاد ۳۵ هزار نفر شغل در بنادر تجاری

به گزارش مانا، محمد راستاد در بازدید از بندر امیرآباد  با اشاره به اینکه بنادر تجاری سهم عمده ای را در اشتغالزایی ، بهبود و رونق اقتصادی شهرهای واقع در نوار ساحلی دارند، اظهار داشت: سازمان بنادر تاکنون توانسته برای ۳۵ هزار نفر از نوار ساحلی شغل ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان بنادر به سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری دریایی تسهیلات ویژه با یارانه پراداخت خواهد کرد از بهره برداری زون گردشگری دریایی بندرامیرآباد با تصویب طرح جامع بازرگانی بنادر و ایجاد زیر ساخت های لازم توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تکمیل و رفع نقیصه جاده راهبردی و مهم دامغان – گلوگاه – بهشهر جهت ارتقاء توان رقابت پذیری و نیز کاهش قیمت تمام شده کالا از بندر امیرآباد ضروری است.

مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در ادامه با بیان اینکه حجم بالایی از کالاهای مورد نیاز کشور از طریق کشورهای حاشیه دریای خزر تأمین می شود، گفت: با توجه به ظرفیت بالای بندرامیرآباد، کاهش میانگین زمان ماندگاری کالا در مخازن نگهداری، در تحقق این امر مؤثر است.

راستاد گفت: در بازدید میدانی که از اسکله رو _ رو ریلی انجام شد و با توجه به تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بر تسریع اجری این پروژه استراتژیک ، تا پایان مهرماه سال جاری این اسکله به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین محمدرضا رضایی؛ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امکانات، تجهیزات، زیرساخت‌های بندری و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: افزایش جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مناطق مختلف اراضی وسیع منطقه ویژه بندر امیرآباد ضرورت دارد.

وی  تدقیق کارشناسی در انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری سازمان بنادر با بخش خصوصی را خواستار شد تا با ایجاد مفاد انگیزشی لازم در قراردادها ، صاحبان سرمایه برای احداث کارخانجات تولیدی در بنادر ترغیب شوند.

ضرورت توجه به شهرستان بهشهر به عنوان یک شهر بندری و نصب نمادهای بندر در میادین این شهر و جاده‌های منتهی به آن‌، احداث هنرستان بندری و دریایی در شهرستان بهشهر جهت توسعه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در رشته های بندری و دریایی‌، اولویت اشتغال برای جوانان روستاها و شهرستان های اطراف در راستای تعامل شهر و بندر و تأکید بر صدور مجوز برای آن دسته از متقاضیان سرمایه گذاری در بنادر که برای تولید کالای خود به آب و دریا نیاز دارند از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار