۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

کاهش درآمد تانکر‌های نفتی در ۵ ماهه ۲۰۲۰

درآمد تانکر‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۷۰۳۰
کاهش درآمد تانکر‌های نفتی در ۵ ماهه ۲۰۲۰
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر‌اساس گزارش منتشر شده از سوی مؤسسه بیمکو اگرچه علی‌رغم بحران کرونا فعالیت تانکر‌های  نفتی همچنان ادامه دارد، اما کاهش قیمت غافل‌گیرانه نفت این صنعت را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است.

"Peter Sand" تحلیلگر ارشد مؤسسه بیمکو در این رابطه گفت: صاحبان تانکر‌های نفتی حالا دیگر به جای فکر کردن به سود سعی می‌کنند تناژ خود را حفظ کرده و نسبت به خرید جدید تانکر نیز تمایل کمتری دارند.

وی گفت: همه چیز به وضعیت اقتصادی سال ۲۰۲۱ دارد، زیرا بر‌اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول IMF احتمال دارد که سال ۲۰۲۱ تولید ناخالص جهانی به ۵.۴ درصد برسد که این رقم قابل توجهی است، البته به شرطی شرایط فعلی بدتر نشود.

"Peter Sand" در ادامه یادآور شد: مهم نیست که اقتصاد جهانی در ماه‌های آینده و سال ۲۰۲۱ بهبود یابد  یا نه، بلکه مهم آن است که تقاضای سالانه نفت حداقل تا پایان سال جاری میلادی به شدت فروکش خواهد کرد.

از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی IEA پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت در حال حاضر روزانه با کاهش ۸.۱ میلیون بشکه‌ای مواجه است که همین کار چشم‌انداز منفی را پیش روی صنعت  حمل فرآورده‌های نفتی قرار می‌دهد.

"Peter Sand" در ادامه یادآور شده است نگرانی صاحبان تانکر بیشتر از آن جهت است که با پایین آمدن نقدینگی شرکت‌ها ضمن اینکه امکان خرید تانکر‌های جدید از بین می‌رود بلکه خرید کشتی‌های خریداری شده نیز با مشکل مواجه می‌شود زیرا تقاضای کمتری وجود دارد. ضمن اینکه متاسفانه قیمت کشتی‌های دستِ دوم نیز هم‌اکنون نسبت به سال ۲۰۱۸ حداقل ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در این میان داده‌های دریافتی از گزارش‌های ۱۰ کشور نشان می‌دهد که خریداران تانکر‌های نفتی بیشتر از کشور‌های آسیایی هستند که در این میان چین در رتبه اول با ۲۲.۳ درصد و کشور‌های یونان، دانمارک، سنگاپور، اندونزی و امارات در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

"Peter Sand" در پایان این گزارش خاطر نشان ساخته است سنگاپور و ژاپن به عنوان کشور‌های برتر فروش تانکر‌های نفتی معرفی شده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار