۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

ساخت اسکله یک هزار تُنی در بندر اروندکنار

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان از اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال به منظور استاندارد سازی و ساخت اسکله یک هزار تُنی بندر اروندکنار خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۲۶
ساخت اسکله یک هزار تُنی در بندر اروندکنار
 
عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: عملیات اجرایی ساخت اسکله یک هزار تُنی اروندکنار پس از انجام کار مطالعاتی و لایروبی در آذرماه سال گذشته به مناقصه و عملیات اجرایی آن آغاز شده  که هم‌اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: برای احداث اسکله به طول ۱۲۰ متر و عرض ۲۰ متر ۳۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص یافته و برای ساخت انبار دو هزار متری و ساختمان‌های جانبی نیز ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

دریس گفت: با تکمیل پروژه‎‌های در دست اجرا، بندرتجاری اروندکنار از نظر ساختاری به بندری استاندارد تبدیل می‌شود.

وی همچنین افزود: مالکان شناور‌های تجاری که در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نمایندگی دارند با تایید نمایندگی و لحاظ شرایط و پروتکل‌های بهداشتی زمان کرونا امکان صادرات کالا به این کشور‌ها را دارند.

به گفته دریس  با تبدیل اروندکنار به بندر تجاری، امکان واردات کالا از این بندر فراهم شده که این خود در رونق این بندر بسیار موثر است.

بنا به اعلام غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان با تجاری شدن بندر اروندکنار، مجوز واردات کالا‌های مجاز از این بندر فراهم شده است.

بندر اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و در نزدیکی دهانه اروندرود پیش از جنگ تحمیلی، بندری فعال در زمینه صادرات و واردات کالا بود و با کشور‌های حوزه خلیج فارس مراودات تجاری و بازرگانی داشت.

با شروع جنگ تحمیلی، همه تأسیسات بندری اروندکنار بر اثر آتش باری رژیم بعثی عراق نابود شد و عموم ساکنان این بندر به شهر‌های بندری استان بوشهر مهاجرت کردند.

بندر اروندکنار در کرانۀ شرقی آبراه اروندرود تنها ۸۰۰ متر با شهر بندری و نفتی فاوعراق فاصله دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار