۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

افزودن تأسیسات دریایی به اسکله‌های ۲۰ گانه بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش کم سابقه حجم صادرات کالا از این بندر خبر داد و گفت: با توجه به حجم بالای کالای ورودی به بندر و در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند صادرات، اسکله تاسیسات دریایی به اسکله‌های ۲۰ گانه بندر خرمشهر افزوده شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۲۵
افزودن تأسیسات دریایی به اسکله‌های ۲۰ گانه بندر خرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی در این ارتباط توضیح داد: با توجه به افزایش کم‌سابقه حجم صادرات کالا در بندر خرمشهرسه پست اسکلۀ واقع در تاسیسات دریایی بندر خرمشهر به اسکله‌های بیست‌گانه برای تخلیه و بارگیری کالا و تسهیل در روند صادرات  اضافه شد.

به گفته وی در تاسیسات دریایی خرمشهر مجموعاً حـدود ۶۰۰ متـر اسـکله سـنگین و ۴۰۰ متـر اسکله سبک وجود دارد.

اسعدی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۵ هزار و ۷۹۵ تُن کالا از بندر خرمشهر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد  ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: تمام امکانات، زیرساخت‌ها و تأسیسات در بندر خرمشهر آمادگی کامل برای تمام عملیات‌های بندری را دارد ودر روز‌های آتی شاهد افزایش بیشتر فعالیت‌های این بندر در زمینه صادرات کالا‌ها هستیم.

اسعدی با اعلام رشد ۱۱۲ درصدی صادرات  کالای کانتینری یخچالی و خشک افزود: طی این مدت بیش از ۱۳ هزار و ۹۱۸ تُن عملیات بارگیری کانتینری  در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

بندر خرمشهر با برخورداری از بیست پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدودۀ منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند‌وجهی و اتصال به کریدور بندرامام به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشور‌های عراق و کویت به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

همه تاسیسات بندری خرمشهر در جریان اشغال آن توسط نیرو‌های بعثی عراق نابود شد. بازسازی این بندر پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان جنگ تحمیلی شروع شد.

بندر خرمشهر هم اکنون در محدودۀ منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار