۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

بدهی به بانک‌ها علت اصلی تعطیلی سایت پرورش میگو در بندر چوئبده

فرماندار آبادان بدهی پرورش دهندگان به بانک‌ها را علت اصلی تعطیلی سایت پرورش میگو در بندر چوئبده عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم این سایت که ظرفیت اشتغال زایی پنج هزار نفر را دارد دوباره راه اندازی و در خط تولید قرار گیرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۲۴
بدهی به بانک‌ها علت اصلی تعطیلی سایت پرورش میگو در بندر چوئبده
 
سید زین‌العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: حوضچه‌ها  و مزارع  پرورش ماهی بندر چوئبده رها شده‌اند و این در حالی است که برای احداث آن‌ها هزینۀ زیادی صرف شده است، اما به دلیل بدهی به بانک تعطیل شده‌اند.

وی اظهار داشت: بانک‌ها به جای مصادره اموال و تعطیلی سایت پرورش میگوی چوئبده باید آن‌ها را مجبور به فعالیت برای پرداخت بدهی کند.

فرماندار آبادان پیشنهاد کرد چنانچه شرایط برای پرورش میگو در سایت پرورش میگوی چوئبده مهیا نباشد پرورش ماهی و یا خرچنگ در این مکان جایگزین پرورش میگو شود.

موسوی افزود: آبزی‌پروری بستری از فعالیت اقتصادی است که اگر این فرصت به خوبی پرداخته شود می‌تواند در توسعه درآمدزایی و اشتغالزایی منطقه نقش آفرین و اثربخش باشد.

وی گفت: باید ازهمه ظرفیت‌ا برای راه اندازی سایت پرورش میگوی چوئبده استفاده شود و در این مسیر نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند در این زمینه تلاش کنند.

سایت پرورش میگوی چوئبده در یک هزار هکتار در اراضی شوره‌زار ساحل آبراه بهمنشیر در ابتدای دهه ۷۰ با سرمایه‌گذاری ثابت ۱۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شد، ولی ۱۰ سال بعد با آلودگی مزارع پرورش میگو به بیماری لکۀ سفید، فعالیت این سایت متوقف و برای کنترل آلودگی آهک پاشی شد.

سال‌های بعد نیز با وجود جایگزینی میگوی "وانامی" در این سایت و تزریق تسهیلات بانکی، پرورش دهندگان رغبتی برای ازسرگیری فعالیت نداشتند.

سایت پرورش میگوی چوئبده سال‌هاست به صورت تعطیل یا نیمه فعال درآمده و بسیاری از پرورش دهندگان میگو برای الزام پرداخت بدهی به بانک‌ها به محاکم قضایی کشیده شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار