۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

اروندکنار به بندر تجاری تبدیل شد

ناظر گمرکات خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده بندر اروندکنار به بندر تجاری ارتقا یافت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۲۱
اروندکنار به بندر تجاری تبدیل شد
 
غلامرضا بلوطی‌میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با ارتقا بندر اروندکنار به بندرتجاری زمینه واردات و ترخیص کالا‌های مجاز از این بندرفراهم شد.

وی افزود: موقعیت خاص و استراتژیک بندر اروندکنار نسبت به سایر گمرکات استان باعث شده تا زمینه بهتری برای تجارت و ترانزیت کالا از این بندر فراهم شود.

ناظر گمرکات خوزستان خاطرنشان کرد: مجوز بندرتجاری اروندکنار شش ماه است و می‌توان آن را تمدید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک بندر اروندکنار در نزدیکی دهانۀ آبراه اروندرود، امکان اتصال این بندر به راه‌آهن کشور از طریق راه‌آهن بندر امام - خرمشهر وجود دارد.

بلوطی میرزا به فاصله نزدیک بندرتجاری اروندکنار به بنادر کشور‌های همجوار و نقش آن در گسترش صادرات غیرنفتی اشاره کرد و افزود:یکی از سرمایه‌گذاران برای توسعه بندر و استفاده از ظرفیت‌های صادرات و واردات کالا در بندر اروندکنار اعلام آمادگی کرده است.

وی بهره‌گیری از ظرفیت بازارچه مرزی برای رونق بندرتجاری اروندکنار را خواستار شد و گفت: بازارچه مرزی اروندکنار در کنار مرز آبی اروندرود شرایط  لازم را برای گسترش صادرات و واردات با بندر فاو عراق دارد.

ناظر گمرکات خوزستان ابلاغ مصوبه تبدیل بندر اروندکنار به بندر تجاری را یکی از خدمات دولت برای رفع محرومیت ساکنان بندر اروندکنار عنوان کرد و افزود: با ابلاغ این مصوبه و فعالیت مجدد بازارچه مرزی و بندرتجاری رونق به اروندکنار بازخواهد گشت.

بندر اروندکنار تا پیش از شروع جنگ تحمیلی، یکی از بنادر فعال خوزستان بود. بسیاری از ساکنان این بندر، به بنادر استان بوشهر مهاجرت کردند و تمایلی به بازگشت به اروندکنار را ندارند.

شهر بندری اروندکنار، محل اصلی عملیات والفجر هشت در بهمن ماه ۱۳۶۴ بود که طی آن قوای ایران با عبور معجزه گونه از اروندرود شهر بندری فاو عراق را به تصرف خود درآوردند و ارتباط دریایی رژیم بعثی عراق با آب‌های بین المللی را قطع کردند.

 

  

ارسال نظرات
آخرین اخبار