۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

رشد ۱۷۴ درصدی صادرات کالای نفتی از بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات ۸۷ هزار و ۴۷۳ تُن کالای نفتی در سه ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۷۴ درصد رشد مثبت داشته است.
کد خبر: ۸۷۰۲۰
رشد ۱۷۴ درصدی صادرات کالای نفتی از بندر شهید باهنر
 
 به گزارش مانا، حمید رضا محمد حسینی در تشریح آخرین عملکرد سه ماهه نخست سال جاری  بندر شهید باهنر اظهار داشت: رقمی بالغ بر ۵۱۸ هزار تُن کالای نفتی و غیر‌نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.

وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی در این بندر ۱۵۹ هزار و ۷۳۶ تن بوده که هفت درصد رشد در این حوزه به ثبت رسیده است.

رشد ۱۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری  کانتینر یخچالی

محمد حسینی با اشاره به تخلیه و بارگیری کانتینر‌های یخچالی بیان  داشت: ۲۹ هزار و ۱۹۸ (TEU) کانتینر یخچالی طی سه ماهه سال ۹۹ در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده که نمودار‌ها رشد ۱۱۹ درصدی را در مجموع عملیات کانتینر یخچالی نشان می‌دهد.

کاپوتاژ کالای غیر نفتی

این مقام مسؤل از کاپوتاژ ۴۲ هزار و ۱۰۶ تن کالا طی مدت یاد شده خبر داد و افزود: در این بخش نیز در همسنجی با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد را تجربه کرده ایم.

تعداد ورود شناور‌ها به بندر 
مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر تعداد تردد  شناور بالای هزار تُن به بندر شهید باهنر را طی سه ماه نخست سال جاری ۱۲۲فروند و شناور‌های  زیر هزار تُن را یکهزار و ۱۱۳ فروند اعلام کرد.

کاهش ۷۹ درصدی جابه جایی مسافر 
به گفته محمد حسینی مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر و شرق استان  آنچه باعث کاهش مسافرت‌های دریایی شده محدودیت‌های اعمال شده متأثر از فراگیری ویروس کرونا بوده که البته این مهم بیانگر توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی وهمچنین تبعیت از تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا بوده است 
حسینی ادامه داد: کاهش جابه جایی مسافران از مبداء بنادر مسافری به گونه‌ای بوده که آمار‌ها  در سه ماهه نخست سال گذشته  بیانگر سفر یک میلیون نفر بوده این درحالی است که درسال جاری این رقم به  ۲۲۵ هزار نفر کاهش یافته که کاهش  ۷۹ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار