۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

۴۰۰ هزار دریانورد قهرمان منتظر بازگشت به خانه

سازمان جهانی دریانوردی، اتاق بین‌المللی حمل و نقل و فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل در یک کنفرانس آنلاین به مناسبت روز دریانورد بار دیگر از دولت‌ها خواستند دریانوردان قهرمان را به خانه بازگردانند.
کد خبر: ۸۷۰۱۵
۴۰۰ هزار دریانورد قهرمان را به خانه بازگردانید
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت IMO در این کنفرانس ویدیویی آنلاین "کیتاک لیم" دبیر‌کل IMO با اشاره به نقش اساسی و بی‌نظیر دریانوردان در نبرد جهانی با کرونا گفت: دریانوردان به اقدامات بشردوستانه سریع و سرنوشت‌ساز از سوی دولت‌ها در همه جای دنیا نیازمندند.

چرا که نمی‌توانند با خستگی ناشی از اقامت طولانی‌مدت در کشتی‌ها و سواحل از رسیدن به خانه‌هایشان و دیدار با خانواده‌هایشان همچنان محروم باشند.

وی یادآور شد به توصیۀ سازمان‌های مردم نهاد به ویژه سازمان‌ها و دولت‌ها دریانوردان از هیچ تلاش و کوششی برای حمل کالاهاس اساسی در سراسر جهان غافل نبودند و این شایسته نیست که به جای تشکر از آنان زمینۀ تغییر خدمه را فراهم نکنیم.

در این کنفرانس "Guy Platten" دبیر‌کل اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS) نیز گفت: دریانوردان در مدتی که با کرونا جنگیدند از تمامی فعالیت‌های اجتماعی دست کشیدند تا جهان به بحران کرونا فایق آید.

در این ارتباط در‌حال حاضر بین ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار دریانورد منتظر ترک کشتی و یا الحاق به آن هستند و همۀ آن‌ها سرنوشت مشابهی پیدا کرده‌اند.

"استفان پنتون" دبیر‌کل فدراسیون کارگران حمل و نقل بین المللی (ITF)  نیز گفت: ما به تلاش دولت‌ها نیاز داریم تا به یک راه حل جهانی برسند و بحران تغییر خدمه را حل کنند تا بحران دیگری در کنار بحران کرونا ایجاد نشود.

وی گفت: روزانه صد‌ها ایمیل از دریانوردان دریافت می‌شود که منتظر بازگشت به خانه‌هایشان هستند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس امورعملیاتی کشتی‌های هلند که زمینۀ تغییر شش هزار دریانورد از کشور‌های اندونزی، فیلیپین، لهستان، فدراسیون روسیه و اوکراین را فراهم کرده‌اند از سایر دولت‌ها نیز خواست با سازمان‌های مردم نهاد دریایی برای تغییر خدمه همکاری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار