۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

گرما و کرونا ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را خانه نشین کرد

پیش‌بینی وقوع گرمای ۵۰ درجه بالای صفر و خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا، ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را خانه نشین کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۱۲
گرما و کرونا ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را خانه نشین کرد
 
به گزارش خبرنگار مانا با اعلام وضعیت قرمز و نارنجی در شهر‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر و هندیجان از نظر شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ساکنان این شهر‌های بندری ترجیح می‌دهند برای در امان ماندن از این ویروس مرگبار، قرنطینه خانگی شوند.

با توجه به گسترش ویروس کرونا، برنامه‌های محدودیت‌های تردد و تعطیلی کسب و کار در شهر‌های ساحلی خوزستان در راه است تا بتوان این ویروس را کنترل کرد.

پیش‌بینی هواشناسی خوزستان مبنی بر افزایش دما و گرمای سوزان در روز‌های پایانی هفته نیز باعث شده تا مردم مناطق ساحلی خوزستان تمایل چندانی برای بیرون آمدن از خانه نداشته باشند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه روز‌های گرمی در انتظار ساکنان مناطق ساحلی خوزستان پیش رو است اظهار داشت: احتمال وقوع پدیده شرجی نیز وجود دارد.

محمد سبزه زاری افزود: آب‌های ساحلی و شمال غرب خلیج فارس مواج و ناآرام است و برای تردد و سفر‌های دریایی قایق‌ها و شناور‌های سبک چندان مناسب نیست.

در همین حال مدیریت بحران استان خوزستان نسبت به وقوع پدیده شرجی و گرمای فزاینده و بسیار نفس‌گیر و همچنین خطرات ناشی از بیماری کرونا در مناطق ساحلی در روز‌های پایانی هفته هشدار داد و از مردم خواست برای ایمنی بیشتر و حفظ سلامت خود در خانه‌ها بمانند.

مراکز درمانی شهر‌های ساحلی خوزستان نیز برای پذیرش بیماران کرونایی و گرمازده در روز‌های آتی به حال آماده باش درآمدند.

با وجود شرایط سخت و طاقت‌فرسای آب و هوایی و پیامد‌های ناشی از ویروس کرونا در شهر‌های ساحلی خوزستان، تخلیه کالا‌های اساسی و بارگیری کالا‌های صادراتی در بنادر استان به خصوص خرمشهر و بندر امام همچنان بدون وقفه ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار