۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱

فردا؛ جلسه ستاد توسعه سواحل مکران برگزار می‌شود

جلسه ستاد توسعه سواحل مکران با محوریت توسعه توریسم دریایی و ساحلی فردا در محل دفتر ریاست جهموری برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۹
فردا؛ جلسه ستاد توسعه سواحل مکران برگزار می‌شود
 
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به وجود بخش زیادی از سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان، بهره برداری از این سواحل در راستای توسعه گردشگری استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا و با  توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران و اجرای این پروژه در قالب طرح ملی و نیز تشکیل جلسه ستاد توسعه سواحل مکران، امید‌ها برای رونق گردشگری در سواحل استان چندین برابر شده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان گفت: جلسه ستاد توسعه سواحل مکران با محوریت توسعه توریسم دریایی و ساحلی فردا در محل دفتر ریاست جهموری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: در این جلسه علاوه بر وزارتخانه‌های عضو ستاد، مسئولان و استانداران استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز حضور خواهند داشت تا بتوانند به راهکار‌های مختلف توسعه سواحل مکران با توجه به اولویت‌ها بپردازند.

به گفته وی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان نیز در راستای رونق سواحل مکران در این استان، طرح‌های مختلفی دارد که در جلسه فردا جهت بررسی  و تصویب ارائه خواهد داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه توسعه توریسم دریایی در دریای عمان، اولویت نخست استان محسوب می‌شود، تاکید کرد: تحقق این امر اشتغالزایی و به دنبال آن توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

وی  تأکید کرد: از آنجا که بخش زیادی از تمرکز پروژه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان در نوار ساحلی مکران است، لذا انتظار می‌رود با توجه به حجم قابل توجه اعتبارات مصوب امسال در بخش گردشگری، مبلغ قابل توجهی به تسریع در انجام پروژه‌های توریسم دریایی اختصاص یابد.

جلال زایی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی شاهد ایجاد اکوکمپ‌های ساحلی و دریایی در گام نخست در سواحل درک و چابهار و سپس سایر نقاط ساحلی استان خواهیم بود، خاطرنشان ساخت: هدف اصلی از ایجاد اکوکمپ‌های ساحلی و دریایی، ایجاد فضایی در دل طبیعت و خارج از ساختار مدرن برای استفاده گردشگران و حضور در روستا‌ها و جامعه محلی طی سفر خود به سواحل مکران است.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: تا پایان امسال تعدادی پروژه گردشگری اعم از مجتمع‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی در سطح استان سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شوند که بخش اعظم آن‌ها در نوار ساحلی استان اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: این پروژه‌ها با حجم سرمایه گذاری ۵۲۸ میلیارد ریال و ارائه تسهیلات به میزان ۱۸۷ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال احداث هستند که پس از بهره برداری این پروژه‌ها برای ۲۴۶ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار