۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

بلاتکلیفی ۸۰ هزار دریانورد فیلیپینی

بازگشت ۸۰ هزار فیلیپینی به خانه به علت بسته شدن مرز‌های ملی و بین‌المللی به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ با بلاتکلیفی روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۸۷۰۰۵
بلاتکلیفی ۸۰ هزار دریانورد فیلیپینی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، دریانوردان فیلیپینی که با انقضای قرارداد و پس از چهار ماه حضور مستمر در کشتی‌ها با خستگی جسمی مواجه شده‌اند درحال حاضر به منظور بازگشت به خانه‌هایشان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

این گزارش حاکی است شیوع ویروس کرونا بازگشت دریانوردان را در سراسر جهان به یک بحران جهانی تبدیل کرده است. از آنجایی که بیشترین تعداد دریانوردان توسط فیلیپین تأمین می‌شود به همین جهت دریانوردان فیلیپینی با بیشترین مشکل مواجه شده‌اند.

"Philstar" رئیس شورای بین‌المللی کارفرمایان دریایی فیلیپین در این زمینه گفت: فدراسیون‌ها، مقامات و اتحادیه‌های دریایی IMO و سازمان ملل متحد باید نسبت به عواقب کار طولانی در دریا و عدم تغییر خدمه و حل مشکلات بی قید و شرط آنان راه‌حل‌های اساسی را بیابند.

از سوی دیگر "Arben Santo" مدیر‌عامل شرکت Southwest Maritime and Co بر این عقیده است که همکاری بین دریانوردان، شرکت‌های کشتیرانی، مالکان کشتی و مقامات بهداشتی در حال حاضر ضروری است، زیرا در صورت اقامت بیش از حد دریانوردان در دریا امکان ابتلا به ویروس بیشتر می‌شود.

وی گفت: با بازگشایی فرودگاه‌های بین‌المللی فیلیپین امکان تغییر خدمه و عزیمت آنان از این کشور به منظور حضور در بنادر ژاپن، کره، ایالات متحده، هنگ کنگ، هلند و سنگاپور وجود دارد اما برای بازگشت خدمۀ کشتی‌ها از کشور‌های مختلف به این کشور با مشکل مواجه هستیم.

وی یاد‌آور شد: یکی از پیشنهاد‌هایی که می‌تواند در این زمینه مثمر‌ثمر باشد تمدید قرارداد‌ها و انعقاد قرارداد‌های طولانی مدت می‌باشد که متاسفانه این کار با  مخالفت IMO و اتحادیه‌های کارگری دریایی روبه‌رو است.

وی اظهار امیدواری کرد: دستورات "کیتاک لیم" دبیر‌کل IMO به سرعت وارد مرحلۀ عمل شود و اجازۀ جابه‌جایی خدمۀ کشتی‌ها به سهولت انجام پذیرد تا ۸۰ هزار دریانورد فیلیپینی بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار