۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

ناکامی دوباره قاچاقچیان سوخت

مأموران دریابانی خوزستان برای دومین بار در یک هفتۀ اخیر تلاش قاچاقچیان را برای خروج غیرقانونی سوخت ناکام گذاشتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۰۲
ناکامی دوباره قاچاقچیان سوخت
 
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: مأموران دریابانی پس از مشکوک شدن به یک شناور صیادی در نزدیکی دهانۀ آبراه اروندرود، آن را توقیف کردند.

سردار لطفعلی پاکباز افزود: در جریان بازرسی از این شناور که عازم آب‌های بین المللی خلیج فارس بود مقدار هفت هزار لیتر گازوییل را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه محمولۀ قاچاق تحویل نمایندۀ شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران شد بر تداوم مبارزه با قاچاق کالا و سوخت در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس تأکید کرد.

سردار پاکباز افزود: دریابانی بر‌اساس وظیفۀ ذاتی خود از خروج غیرقانونی سوخت این سرمایه ملی جلوگیری می‌کند واجازه نمی‌دهد قاچاقچیان به اهداف نامشروع خود برسند.

در سال گذشته حدود ۱.۵میلیون لیتر سوخت قبل از خروج از کشور در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس توسط مأموران دریابانی خوزستان توقیف شد.

برخی قاچاقچیان با شناور‌های صیادی و باری و برخی نیز با مخزن شناورکه به آن "چتری" نیز می‌گویند سوخت را به بازار فراورده‌های سوختی در خلیج فارس منتقل می‌کنند تا بتوانند سود نامشروع زیادی را نصیب خود کنند.

شیوع کرونا در ماه‌های اخیر روند قاچاق سوخت از آب‌های خوزستان و شمال غرب خلیج فارس را کُند کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار