۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

احداث مجتمع گردشگری در ساحل جزیره هرمز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از احداث مجتمع گردشگری- بوم گردی در ساحل جزیره هرمز با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۸۹
احداث مجتمع گردشگری در ساحل جزیره هرمز
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره هرمز با دارا بودن جاذبه‌های منحصر بفرد طبیعی یکی از مهمترین مقاصد توریسم دریایی خلیج فارس محسوب می‌شود که همین امر سبب شده طی سال‌های اخیر شاهد افزایش زیرساخت‌های گردشگری در این جزیره باشیم.

مدیر کل ادارۀ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از احداث مجتمع گردشگری- بوم گردی در ساحل جزیرۀ هرمز با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

وی از تأمین اعتبار برای زیر‌ساخت مجتمع گردشگری در جزیره هرمز طی سال جاری  خبر داد و بیان داشت: به این منظور اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل  اعتبارات ملی به منظور ایجاد زیر‌ساخت‌های گردشگری این جزیره اختصاص یافته است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه این میزان اعتبار قرار است برای ایجاد مجتمع گردشگری و بومگردی در این جزیره هزینه شود، اذعان داشت: همچنین قرار است از محل این اعتبار به طول هزار متر به سایت گردشگری جزیره هرمز آبرسانی شود.

به گفتۀ وی، مجتمع گردشگری و بومگردی جزیره هرمز به مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ساحل جزیرۀ هرمز در حال ساخت است که بهره برداری از آن بدون شک باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری در این جزیره رنگارنگ خلیج فارس خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان همچنین به نقش پررنگ بومیان جزیره در راستای توسعه گردشگری جزیره اشاره کرد و بیان داشت: امید می‌رود طی سال‌های آینده شاهد شکوفایی بیش از پیش گردشگری در این جزیره باشیم.

هرمز جزیره‌ای بیضی‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس و در ۱۶ کیلومتری بندرعباس است. این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند و همین موقعیت است که آن را در طول تاریخ، از نظر راهبردی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌ است.

جزیره هرمز به دلیل طبیعت منحصر بفرد دارای آثار طبیعی و تاریخی متعددی است که باعث ورود سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این جزیره می‌شود.

شناخته‌ شده‌ترین جاذبه جزیره هرمز درّه رنگین‌کمان نام دارد که با بیش از هفتاد طیف رنگی متفاوت ساخته شده‌ است. تنوع سنگ‌ها و کانی‌های مختلف، هرمز را به ظرفیتی بالقوه برای گردشگری زمین‌شناسانه تبدیل کرده‌ است. در این درّه کانی‌های سازندۀ سنگ‌های مختلف در لایه‌های متفاوتی سوار برهم یا در کنار هم پیشِ چشم شما نقش بسته‌اند. طیف رنگ‌های زرد، سرخ، نقره‌ای و سیاه عمدتاً از ترکیبات رُسی و اکسید آهن هستند؛ در حالی‌که خاک‌های سفید، آبی، صورتی و خاکستری حاصل ترکیبات آتش‌فشانی‌اند که وجودشان در کنار هم به هرمز جلوه‌ای بی‌مانند بخشیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار