۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

افزایش انتشار کتاب‌های مرتبط با محیط زیست دریایی

مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم‌های دریایی و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی این سازمان در تدوین، ترجمه و چاپ کتاب‌های مرتبط با حوزه محیط زیست  دریایی طی سال‌های اخیر و افزایش انتشار این کتاب‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۸۸
افزایش انتشار کتاب‌های مرتبط با محیط زیست دریایی

داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا از همکاری این سازمان در تدوین دستور‌العمل عکسبرداری، فیلمبرداری و مستند سازی  از مناطق تحت مدیریت محیط زیست بر‌اساس مصوبه شورای اطلاع رسانی این سازمان خبر داد.

مدیر کل دفترحفاظت از زیست بوم‌های دریایی و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به فعالیت‌های آموزشی و تنویر افکار عمومی به منظور ارتقای فعالیت‌های حفاظت از محیط زیست دریایی اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا کارگاه آموزشی حفاظت و امداد و نجات لاک پشت‌های دریایی در استان بوشهر و  سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته برگزار شده است.

میرشکار همچنین از برگزاری دوره آموزشی مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی اثربخش زیست بوم‌های دریایی و نیز برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت راهبردی اثربخش خبر داد.

وی برگزاری کارگاه آموزشی استاندارد طبقه‌بندی اکولوژیکی نوار ساحلی به روش CMECS، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط از جمله نمایشگاه محیط زیست و نیز ایجاد وب‌سایت تخصصی لاک پشت‌های دریایی چابهار را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی عنوان کرد.  

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط‌ زیست بر ضرورت افزایش اطلاع‌رسانی و چاپ کتاب‌های مرجع در خصوص بخش‌های مختلف محیط زیست تأکید کرد و از دیگر همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور حفاظت از محیط زیست دریایی را همکاری در تدوین، ترجمه و چاپ کتاب‌های مرتبط با حوزۀ محیط زیست دریایی اعلام کرد.

به گفته وی در این راستا تا‌کنون هزار نسخه راهنمای احیا و بازسازی اکولوژیک جنگل‌های مانگرو، هزار نسخه راهنمای پایش و حفاظت لاک پشت‌های دریایی و هزار نسخه راهنمای امداد و نجات پستانداران دریایی آب‌های دریای عمان و خلیج فارس به چاپ رسیده است.

وی همچنین از چاپ کتاب راهنمای حفاظت و امداد و نجات فوک خزری با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد و اذعان داشت: راهنمای حفاظت، احیا و بازسازی زیستگاه‌های لاک پشت‌های دریایی خلیج فارس و دریایی عمان نیز طی سال‌های اخیر منتشر شده است.

میر شکار در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: چاپ  کتاب راهنمای محیط زیستی پرورش آبزیان در قفس‌های دریایی و پن  و نیز کتاب راهنمای پایش و مدیریت محیط زیستی گونه‌های غیربومی و مهاجم دریایی نیز انتشار یافته‌اند.

وی همچنین به همکار‌ی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی معاونت محیط زیست دریایی اشاره و اظهار داشت: همکاری با تیم کارشناسی جایکا در راستای تدوین تفاهم‌نامه طرح جامع مدیریت زیست محیطی سواحل خلیج فارس یکی از مهمترین همکاری‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم‌های دریایی و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: در همین راستا استان هرمزگان به عنوان طرح پایلوت انتخاب شده و هم اکنون طرح جامع مدیریت زیست محیطی در سواحل این استان در حال اجرایی شدن است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار