۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

گردشگری دریایی در بندر تجاری شادگان رونق می‌گیرد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از انجام طرح مطالعاتی به منظور ایجاد امکانات گردشگری در بندر تجاری شادگان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۸۵
گردشگری دریایی در بندر تجاری شادگان رونق می‌گیرد
 
حکمت الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طرح مطالعاتی ایجاد امکانات گردشگری در بندر تجاری شادگان از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان آغاز شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، افزود: هم اکنون به دنبال تامین اعتبارات لازم جهت ایجاد امکانات گردشگری در بندر تجاری شادگان هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت در راستای رونق گردشگری منطقه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بندر تجاری شادگان از سال ۹۳ با مساحتی در حدود سه هکتار به بهره برداری رسیده است، اذعان داشت: به نظر می‌رسد بعد از گذشت حدود شش سال از فعالیت این بندر، ایجاد امکانات مرتبط با گردشگری دریایی در کنار تأسیسات تجاری این بندر ضروری است.

به گفته وی، ایجاد اسکله گردشگری در کنار اسکله تجاری می‌تواند به عنوان نخستین زیرساخت گردشگری لازم در بندر شادگان مطرح شود.

این مقام مسئول در استان خوزستان با بیان اینکه  بندر شادگان دارای ۵۵ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است، یادآور شد: در گام‌های بعدی، راه اندازی شناور‌های تفریحی در این بندر توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

به گفته موسوی، رونق گردشگری در بندر تجاری شادگان باعث توسعه هر چه بیشتر گردشگری استان خوزستان خواهد شد و علاوه بر افزایش حضور گردشگران داخلی، زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران خارجی به استان خوزستان به ویژه از کشور‌های حاشیه خلیج فارس فراهم خواهد شد.

گفتنی است، بندر شادگان به عنوان هفتمین بندر تجاری استان خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه‌ای افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۳ تکمیل شد و به بهره برداری رسید. این بندر تجاری مشتمل بر دو پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر و دو پل دسترسی است.

این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناور‌های زیر ٥٠٠ تُن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تُن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می‌آید.

برخورداری از ۱۰ هزار مترمربع بارانداز، ٣٣٠ متر مربع سایت اداری، هزار و ۲۰۰ مترمربع انبار مسقف، ٢٣٠ متر مربع ساختمان گمرک و مخابرات، ٧٥ متر مربع ساختمان گارد، ٦٢ مترمربع ساختمان دیزل ژنراتور، ١١٥ متر مربع ساختمان آتش نشانی و اورژانس و ١٧ متر مربع ساختمان توزین به همراه تجهیزات مربوطه و ٣٥ متر مربع ساختمان پمپ‌ها همچنین مخزن هوایی و زمینی، از ویژگی‌های فیزیکی و فنی این بندر به شمار می‌آید.

بندر شادگان در حاشیه خور ابوخضیر که ٢٧ کیلومتر تا دهانۀ خورموسی فاصله دارد، واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار