۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

قصد ژاپن برای تصویب استفاده از زور برای محافظت از کشتی‌ها

یک روزنامه ژاپنی نوشت دولت این کشور قصد دارد اقدام کشتی‌های گشتی نیرو‌های دفاعی را در استفاده از زور با هدف محافظت از کشتی‌های تجاری ژاپن در آب‌های خاورمیانه، تصویب کند.
کد خبر: ۸۶۹۸۴

قصد ژاپن برای تصویب استفاده از زور برای محافظت از کشتی‌ها
به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه یومیوری نوشت اعضای دولت بر سر این مسأله اتفاق نظر دارند که چنانچه کشتی‌های تجاری ژاپنی توسط یک کشتی ثالث مورد حمله قرار گیرند و یک کشتی گشتی ژاپنی در نزدیکی قرار داشته باشد، استفاده کشتی گشتی از زور، نقض ماده ۹ قانون اساسی نخواهد بود؛ قانونی که توکیو را از توسل به زور برای حل و فصل مناقشات بین‌المللی منع می‌کند. 

نفتکش یک شرکت ژاپنی ماه ژوئن گذشته در آب‌های خاورمیانه هدف حمله قرار گرفت و این مسأله توکیو را بر آن داشت تا ضمن بازنگری در ماده ۹ قانون اساسی، اعزام کشتی‌های گشتی را به این آب‌ها مورد بررسی قرار دهد. 
ناو‌های ژاپنی هنوز هم تحت هیچ شرایطی برای حراست از کشتی‌های خارجی یا محافظت از کشتی‌های تجاری در زمانی که هدف حمله قرار می‌گیرند، نمی‌توانند به زور متوسل شوند. 
ژاپن در فاصله ماه‌های ژانویه و فوریه، یک ناوشکن و هواپیمای شناسایی «لاکهید – اوریون پی ۳» را برای گشت زنی در منطقه خلیج عمان و بخش‌های شمالی دریای عرب و خلیج عدن اعزام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار