۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

ایجاد امکانات گردشگری دریایی در شهر جدید مکران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی در شهر جدید مکران واقع در نزدیکی شهرستان جاسک خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۸۳
ایجاد امکانات گردشگری دریایی در شهر جدید مکران
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به قرار‌گیری بیش از ۵۰ درصد از سواحل دریای عمان در استان هرمزگان، ضرورت بهره گیری از این آب‌های اقیانوسی در راستای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی استان وجود دارد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان افزود: در همین راستا و با توجه به تصمیم‌گیری‌های اخیر مسئولان استاندارای به منظور ایجاد شهر جدید مکران در نزدیکی شهرستان جاسک، برنامه ریزی‌های برای ایجاد امکانات گردشگری در این شهر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است، اذعان داشت: بر‌اساس تصمیم اخذ شده در افق ۲۰ سال آینده، اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر جدید پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، تاکید کرد: بر همین اساس نیز اختصاص ۱۰۰ هکتار فضا برای فعالیت‌های مرتبط با گردشگری در ساحل شهر جدید مکران برنامه‌ریزی شده است.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، ایجاد امکانات گردشگری در شهر جدید مکران علاوه بر فراهم کردن شرایط جهت افزایش حضور گردشگران به نوار ساحلی مکران، توسعه اشتغالزایی در منطقه نیز فراهم خواهد شد.

برومند اضافه کرد: در ۱۰۰ هکتار از فضای ساحلی که به گردشگری شهر جدید مکران اختصاص می‌یابد انواع امکانات مرتبط با گردشگری ساحلی و دریایی ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسا‌بندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

به گفته وی ۵۰ تا ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصادی ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان هرمزگان توسعه یابد.

برومند با بیان اینکه سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه و عمران شهرستان‌های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم همزمان با توسعه عمران در سواحل مکران، زمینه رونق گردشگری ساحلی و دریایی در منطقه نیز فراهم شود.

گفتنی است قرار است شهر جدید مکران به وسعت پنج هزار هکتار در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک احداث می‌شود.

همچنین مطالعه و طراحی شهرک‌های جدید در جزایر لارک، تنب بزرگ، سیری و در غرب جزیره قشم نیز در دستور کار استانداری هرمزگان قرار دارد که بنا به گفته مسئولان استان پروژه‌های مذکور نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار