۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

ایجاد ۵ منطقه گردشگری در نوار ساحلی بوشهر / توسعه زیرساخت‌های گردشگری در بندر کنگان  

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ایجاد پنج منطقه نمونه گردشگری جدید در ساحل خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۸۲
ایجاد ۵ منطقه گردشگری در نوار ساحلی بوشهر / توسعه زیرساخت‌های گردشگری در بندر کنگان  
 
محمد حسین ارسطو زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بوشهر با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس و سواحل ماسه‌ای، مرجانی و صخره‌ای از پتانسیل بالایی در توسعه توریسم ساحلی و دریایی برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ایجاد پنج منطقه نمونه گردشگری جدید در ساحل خلیج فارس خبر داد و گفت: در همین راستا شاهد انجام اقدامات موثری با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: با ساخت و تکمیل پنج منطقه نمونه گردشگری ساحلی – دریایی در نقاط مختلف ساحلی خلیج فارس در استان بوشهر شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی استان و افزایش رضایت مندی بیش از پیش گردشگران خواهیم بود.

به گفته وی، در مناطق مذکور انواع امکانات مرتبط با توریسم ساحلی و دریایی اعم از رستوران، کافی شاپ، کلوپ ورزش‌های آبی، اسکله، شناور‌های تفریحی و ... ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بر ضرورت افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد امکانات گردشگری در سواحل خلیج فارس تاکید کرد و گفت: بدون شک با توسعه امکانات گردشگری شاهد افزایش حضور گردشگران به سواحل استان و رونق بیش از پیش گردشگری در خلیج فارس خواهیم بود.

هتل ساحلی کنگان امسال افتتاح می‌شود

ارسطو زاده در ادامه گفته‌های خود  از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تمام شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر شهرستان بندر کنگان با دارا بودن سواحل زیبا و نیز نزدیکی به شهر صنعتی عسلویه از اولویت بیشتری در زمینه امکانات گردشگری برخوردار است.

این مقام مسئول در استان بوشهر به ساخت هتل ساحلی در این شهرستان به عنوان یکی از اصلی‌ترین و زیربنایی‌ترین زیرساخت‌های گردشگری جهت خدمات‌رسانی به گردشگران ورودی به بندر کنگان خبر داد و اظهار داشت: ساخت این هتل پنج ستاره هم‌اکنون با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی همراه است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، تاکید کرد: این پروژه در مساحت ۲۹ هزار متر مربع در حال احداث است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از آن باشیم.

ارسطو زاده با بیان اینکه این هتل دارای  ۳۶۰ اتاق و هزار تخت است، تاکید کرد: با بهره برداری از این هتل پنج ستاره در ساحل خلیج فارس امکان اشتغال مستقیم برای ۸۶ نفر از بومیان منطقه فراهم خواهد شد.

وی حجم سرمایه گذاری به منظور ساخت این هتل را ۱۷۱ میلیارد تومان اعلام کرد و اذعان داشت: بخشی از این میزان اعتبار در قالب تسهیلات در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار