۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

تغییر ۱۳‌هزار خدمه کشتی توسط سنگاپور

سنگاپور جزء اولین کشورهایی است که در تغییر خدمۀ کشتی‌ها پیش‌قدم بوده و از مارس سال جاری میلادی تاکنون نسبت به تغییر 13 هزار خدمۀ 1150 کشتی اقدام کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۷۸
تغییر ۱۳‌هزار خدمه کشتی توسط سنگاپور

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر‌اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی (MPA) سازمان بنادر و کشتیرانی تاکنون خدمۀ ۶۵۰  خط کشتیرانی در دوران شیوع بیماری کرونا تغییر کرده که ۴۲ درصد آن‌ها خدمۀ تانکر و ۲۳ درصد خدمۀ کشتی‌های فله و ۲۲ درصد مربوط به کشتی‌های کانتینری و بقیۀ خدمه به سایر کشتی‌ها تعلق دارند.

بر‌اساس این گزارش از زمان شیوع ویروس کرونا در سنگاپور تا‌کنون مراقبت‌های پزشکی از ۱۰۰ دریانورد به عمل آمده است و مبارزه با بیماری در آن‌ها با موفقیت به انجام رسیده است دراین ارتباط  اتحادیۀ افسران دریایی سنگاپور و انجمن حمل و نقل سنگاپور نیز اعلام کرد تا کنون ۱۰۰۰ بسته مراقبت پزشکی مقابله با کرونا در بنادر توزیع شده که حدود ۱۰ هزار دریانورد از آن‌ها استفاده کرده اند.

در کنفرانسی که اخیراً در زمینۀ چالش‌های مربوط به تغییر خدمه در سنگاپور برگزار شد خانم "Quah Ley Hoon" رئیس اجرایی MPA گفت: در پی شیوع بیماری ویروس کرونا محافظت‌های لازم از دریانوردان صورت گرفت و برای اولین بار به منظو‌ر تولید محافظ صورت برای دریانوردان از چاپ سه بعدی استفاده کردیم.

وی یادآور شد: همچنین با استفاده از پهباد‌های بدون سرنشین بسته‌های مراقبت از دریانوردان را در کوتاهترین مدت چه در ساحل و چه در دریا به کشتی‌ها تحویل دادیم.

از سوی دیگر استفاده از فنّاوری‌های جدید به ویژه تجهیزات کنترل از راه دور به منظور افزایش ایمنی و بهره‌وری در این مدت همچنان ادامه دارد.

به گفتۀ وی مشاوران پزشکی به طور ۲۴ ساعته از طریق کنترل از راه دور به منظور اطمینان از ایمنی و سلامتی دریانوردان در مقابل ویروس، با کشتی‌ها در تماس هستند و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کنند.

در این جلسه دکتر "Lam Pin Min" یکی از مسئولان بلند پایه MPA گفت: تا‌کنون مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به صورت خیریه از سوی مراکز خیریه نروژی و دانمارکی جمع آوری شده که بین دریانوردان که تلاش زیادی در دوران کرونا از خود نشان داده‌اند، توزیع خواهد شد.

به گفتۀ وی MPA برای پشتیبانی از مأموریت‌های مختلف دریانوردی ۵۰ هزار دلار به سهمیۀ ۱۵۰ هزار دلاری مأموریت‌های سالانه  دریانوردی افزوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار