۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

توییت مدیرعامل سازمان بنادر پس از تحریم پنج ناخدای نفتکش توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پس از اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم پنج ناخدای نفتکش‌های دخیل در انتقال بنزین ایران به ونزوئلا توییت کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۹

توییت مدیرعامل سازمان بنادر پس از تحریم پنج ناخدای نفتکش توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

به گزارش مانا، در متن توییت محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پس از اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم پنج ناخدای نفتکش‌های دخیل در انتقال بنزین ایران به ونزوئلا آمده است که  متأسفانه همزمان با روز دریانوردی، آمریکا نام پنج ناخدای ایرانی کشتی های تجاری را به لیست تحریم های خود اضافه کرد، آنها هیچ کاری به جز انجام وظایف معمول خود، بر روی کشتی های حمل کننده قانونی کالا در دریا، انجام نداده اند، ضمن اینکه در سفر دریایی اخیر توسط آمریکا تهدید شده بودند.

گفتنی است، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نام پنج ناخدای ایرانی که سکاندار نفتکش‌های حامل ۱,۵ میلیون بشکه سوخت به ونزوئلا بوده‌اند به اتهام نقض تحریم‌های دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به فهرست افراد تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه افزوده شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود از «علی دانایی کنارسری»، «محسن گوهردهی»، «علیرضا رهنورد»، «رضا وزیری» و «حمیدرضا یحیی‌زاده» به عنوان پنج ناخدایی که از امروز هدف تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا قرار گرفته‌اند، نام برده است.

هفته گذشته سردار سرلشکر باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نشستی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در جریان اعزام نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت به ونزوئلا، آمریکا در ابتدا از طریق تطمیع ناخدا و کادر فرماندهی نفتکش‌ها و سپس از طریق تهدید آنها به دنبال ناکام گذاشتن مأموریت این نفتکش‌ها بوده است، اما در نهایت راه به جایی نبرده است.

چنین اقداماتی از سوی دولت آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ناخدا و کادر فرماندهی کشتی‌های ایرانی، مسبوق به سابقه است. اوایل سپتامبر گذشته (اواسط شهریورماه ۹۸) نشریه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی فاش کرد که یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال پیامی به «آکلیش کومار» ناخدای نفتکش ایرانی «آدریان دریا ۱» و ارائه پیشنهاد مالی گزاف به وی سعی کرده است این ناخدای هندی‌تبار را برای هدایت نفتکش آدریان دریا به منطقه‌ای مناسب برای توقیف نفتکش راضی کند اما مقاومت ناخدا آکلیش کومار در برابر این خواسته درنهایت باعث تحریمش از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار