۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر خبر داد:

تهیه طرح ساماندهی ۱۵بندر کوچک ملکی در دستورکار سازمان بنادر/ارتقاء سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه انجام فاز اول طرح ویژه راهبردی توسعه پایدار و یکپارچه جزایر جنوبی در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح ساماندهی ۱۵ بندر کوچک ملکی در سال جاری تهیه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۶۵
تهیه طرح ساماندهی ۱۵بندر کوچک ملکی در دستورکار سازمان بنادر/ارتقاء سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل
 
به گزارش مانا، حمید خلیلی با اشاره به اینکه انجام فاز اول طرح ویژۀ راهبردی توسعه پایدار و یکپارچه جزایر جنوبی کشور در سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، اظهار داشت: تهیۀ اطلس مطالعات ژئوتکنیک برای بنادر کشور تهیه شده و ادامه مطالعات این بخش و نیز انجام مطالعات ساماندهی و توسعه بنادر کوچک ملکی شامل ۱۵ بندر در سال جاری مدنظر قرار دارد.
 
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مهم سال جاری در بخش مهندسی سواحل و بنادر کشور انجام تدقیق پایش و شبیه سازی سواحل کشور، تکمیل شبکه ملی پایش مشخصه‌های دریایی کشور، ارتقای سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل، توسعه سامانه GIS بر‌اساس نیاز‌های جدید سازمان و بنادر و نیز انجام مطالعات لرزه خیزی و ایجاد لایۀ آن در سامانه GIS بخش دیگری از اهداف تعریف شده به منظور تحقق در سال ۹۹ است.
 
مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه انجام عملیات هیدروگرافی بنادر شمالی و جنوبی کشور یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری است، گفت: استقرار نرم افزار تصمیم‌یار تردد کشتی در بنادر ایران و استفاده عملی از آن در بنادر  و نیز انجام مطالعات و تصویب فاز ۲ طرح جامع بنادر بازرگانی ایران توسط مراجع ذی‌ربط داخلی و ابلاغ به ادارات کل ستادی و بنادر از دیگر برنامه هایی سال ۹۹ است.
 
خلیلی با اشاره به اینکه توسعه ماژول‌های نرم افزار سامانه پیش‌بینی میدان‌های باد، موج و جریانات خلیج فارس و ردیابی آلودگی نفتی و اجسام شناور و نیمه مغروق در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: ترازیابی سالیانه درجه یک نقاط ارتفاعی و ایستگاه ها، طراحی و نصب و بهره برداری از نرم افزار VTS بنادر از دیگر اولویت ها است.
 
به گفته وی شروع مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی  خوزستان و انجام تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان به میزان ۵۰ درصد بخش دیگری از برنامه ها است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار