۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

منشور جدید بیمکو برای تغییر خدمۀ کشتی‌ها

مؤسسه بیمکو به منظور اجرایی شدن طرح تغییر خدمۀ کشتی‌ها که به یک مشکل بزرگ صنعت حمل و نقل تبدیل شده، منشور جدیدی را خطاب به صاحبان خطوط کشتیرانی، مالکان و صاحبان کالا اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۹۶۴
منشور جدید بیمکو برای تغییر خدمۀ کشتی‌ها
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بیمکو در منشور جدید بند‌ها و تبصره‌هایی را به نحوۀ تغییر خدمه که قبلاً اجرا می‌شد، اضافه کرده و از مالکان و فرماندهان کشتی خواست با این منشور نسبت به تغییر خدمه خود اقدام کنند.

"Soren Larsen" معاون دبیرکل BIMCO در این زمینه گفت: با توجه به اینکه محدودیت‌های سفر در حال کاهش است اما متاسفانه هنوز هم در بسیاری از کشور‌ها امکان تغییر خدمه وجود ندارد به همین جهت این مؤسسه قصد دارد به صاحبان خطوط کشتیرانی و مالکان کشتی  کمک کرده و حق عدول از قانون تغییر خدمۀ قبلی را بدهد.

تمام موارد مربوط به تغییر خدمه و انحراف از مسیر برای بندری خاص باید حتماً گزارش شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر هزینه تغییر خدمه معمولاً به حساب مالکان کشتی گذاشته می‌شود، اما شرایط فوق‌العادۀ غیر‌معمولِ ایجاد شده توسط ویروس کرونا باعث شده که برخی از مالکان کشتی‌ها مایل به تأمین منابع مالی برای تغییر خدمه نباشند.
به همین جهت تغییراتی در منشور قبلی به شرح زیر داده شده است:

بر این اساس کشتی می‌تواند به منظور تغییر خدمه طی تماس با مالک کشتی و صاحب کالا نسبت به تغییر مسیر در بندری که امکان تغییر خدمه وجود دارد اقدام کند. البته  به شرطی که تعداد خدمه برای جابه‌جایی زیاد باشد  و از مدت خدمت آنان منقضی شده باشد، تخلف از این بند نقض قرداد تلقی نمی‌شود.

به گفتۀ وی هزینه‌هایی که به منظور تغییر خدمه و یا تغیییر مسیر به خطوط کشتیرانی اعمال می‌شود به صورت ۵۰ درصدی بین مالک کشتی و صاحب کالا تقسیم می‌شود.

در این ارتباط تمام هزینه‌های بندری و هزینه‌های ناشی از تغییر خدمه نیز به حساب مالکان کشتی خواهد بود.

وی درپایان گفت: بند‌های جدید این منشور بین مالکان کشتی و صاحب کالا در شرایط بحران کرونا  باید حتما در قرار‌داد‌ها قید شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار