۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

تمدید یک ساله اعتبار گواهینامه‌های دریانوردان هندی

دولت هند بر اساس یک دستورالعمل جدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی صلاحیت دریایی (COC) و مهارت (COP) را به علت روند ادامه‌دار ویروس کرونا تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تمدید کرد.
کد خبر: ۸۶۹۵۶
تمدید یک ساله اعتبار گواهینامه‌های دریانوردان هندی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مدیر‌کل حمل و نقل هندوستان در این باره گفت: با توجه به اینکه بر‌اساس شواهد و پیش‌بینی‌ها ویروس کرونا همچنان دریانوردان سراسر جهان را در ماه‌های آینده تهدید خواهد کرد به همین جهت تصمیم دولت بر این است که اعتبار گواهینامه‌های دریانوردان حدود یک و نیم سال تمدید شود تا نیروی کار دریانوردی این کشور با مشکلات بیشتری مواجه نشود.

وی یادآور شد: علاوه بر این امکان تغییر خدمه و آموزش از راه دور برای دریانوردان وجود دارد.

از سوی دیگر "Abdulgani Serang" دبیر‌کل اتحادیه ملی دریانوردان هند (NUSI) ضمن استقبال از دستورالعمل جدید دولت گفت: شیوع این بیماری همه‌گیر در تردد کشتی‌ها به ساحل تغییرات خدمه و اعتبار گواهینامه‌های دریانوردان بسیار مؤثر بوده و باعث می‌شود مشکلات زیادی برای دریانوردان پدید آید که به نظر می‌رسد با این دستورالعمل روح تازه‌ای در کالبد جامعه دریانوردی هند دمیده ‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین باید به موضوع تغییر خدمۀ دریانوردان اشاره کنم که تصمیم بسیار به جایی بود و باعث می‌شود هزاران شغل برای دریانوردان هندی ذخیره و محفوظ بماند.

وی در پایان گفت: تمدید  اعتبار ۱.۵ ساله مربوط  به گواهینامه‌هایی است که اعتبار آن‌ها منقضی شده و در زمینۀ گواهینامه‌های جدید تصمیماتی اعلام نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار